Flyskrekk

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Har du det? Jeg er heeeelt ekstrem, jeg lar helst være å reise pga det. Jeg har jo fløyet egentlig ganske mye, har vært i Riga, Nederland, Gran Canaria og fløyet innenlands. Men hver eneste gang jeg kommer på flyplassen, blir jeg dårlig i magen. Kjempekjipt, når det er sååå mange steder jeg kunne tenke meg å reise til. Kunne reist rundt i hele USA, Australia og Fillipinene... Drømmer mye om det
Noen som har vært på flyskrekkurs? Funker det?

Stoler på statistikken, jeg tenker oftere på livsfaren vi befinner oss i når vi kjører bil enn når jeg flyr.

Ja, men jeg tenker sånn at, hvis det skjer noe med flyet, så går det virkelig til helvette.. men med bil så har man, for det første, kontroll selv (på sitt kjøretøy) og det er en viss sjans for å klare seg om det skulle skje noe. I bil kan man også stoppe, gå ut en tur, det er ikke såå trangt, det bråker ikke så mye, pg viktigst av alt: det er ikke flere tusen meter over bakken! Kunne virkelig trengt et sånt kurs...

Hadde angst. Ekstremt! Hadde planer om å gå av flyet rett før dørene lukket seg. Tok valium mot det, men fant ut det ikke var noe særlig.
Plutselig ble skrekken borte, fløy veldig mye en periode, så forsvant det heldigvis :-)

Har du det? Jeg er heeeelt ekstrem, jeg lar helst være å reise pga det. Jeg har jo fløyet egentlig ganske mye, har vært i Riga, Nederland, Gran Canaria og fløyet innenlands. Men hver eneste gang jeg kommer på flyplassen, blir jeg dårlig i magen. Kjempekjipt, når det er sååå mange steder jeg kunne tenke meg å reise til. Kunne reist rundt i hele USA, Australia og Fillipinene... Drømmer mye om det
Noen som har vært på flyskrekkurs? Funker det?

Ingen råd ang flyskrekk med USA, Australia og Filippinene er verdt å reise til;)

Kan vel ikke si jeg har den verste skrekken, men jeg liker overhodet ikke å fly. Er slik at jeg gruer meg lenge i forveien, og det ødelegger også litt av ferien, siden jeg vet jeg må fly tilbake :p

Det begynte etter jeg ble mor! Men jeg velger likevel ikke vekk utenlandsreiser pga det.

Mannen min hadde flyskrekk lenge. Han gikk på kurs uten at det hjalp på selve angsten, bare på at han visste hva alle lyder, rutiner osv betydde. Så han kunne da skjønne at han ikke trengte å være redd, men likevel ikke klare å roe seg. Gruet seg masse i dager og uker før flyturer. Vi valgte bort mange ferier pga det.
Så fant han en annonse fra en psykolog som også kunne hypnose, kjøpte en pakke med 10 timer kombinasjon av hypnose og prating. Leste også Allen Carr sin "endelig glad i å fly" i samme periode. Da var det noe som løsnet for ham, og angsten forsvant i stor grad. Etter det har han vært på mange mange flyturer.

Back
Topp