flyskrekk??

ditdit

Glad i forumet
jeg har så lyst til å reise til tyrkia men har KJEMPE flyskrekk så tørr ikke reise...[:(] i fjor da vi reiste klarte jeg å si NEI NÅ SKAL DU KLARE DET, jepp tørte det men 15 min etter avgang fra rygge måtte vi nødlande til oslo gardermoen [&:][&o] så nå tørr jeg ikke reise i detheletatt.. fler som har flykrekk? hva gjør dere når dere reiser? har fått beroligende tabletter av legen også men ingenting funker...

Jeg har veldig flyskrekk, hadde aldri turt å reise til syden eller noe. bare noen små turer innenlands som var ille bare det. Hadde egentlig avskrevet å noen gang komme meg til syden.. helt til svigermor og svigerfar ville spandere tur til Thailand (av alle plasser) sambo hadde uansett tatt med seg ungene å dratt, å tanken på ungene nede uten meg der gjorde at jeg sa ja til å være med. hadde da 6 mnd å forberede meg på, seks mnd med angst. leste ei bok om flyskrekk som hjalp litt.
Fikk noe svakt beoligende hos legen som nok ikke hadde hjulpet i det hele tatt. Så jeg drakk meg full på gardemoen (vi var 5 voksne så andre tok seg av ungene)
hadde jeg ikke gjort det hadde jeg aldri kommet meg med. Men jeg var redd livredd i 11 timer. satt anspent i flysete å gråt hele veien.
Hjemover turen gikk det litt bedre. Men det var så verdt det for å komme til et sånn paradis. at jeg har bestilt en ny tur til thailand 26desember. jeg er allerede livredd for flyturen, å vet det blir et nytt helvette i 11 timer...men jeg prøver å tenke at det er mange ting som er mye farligere.
Jeg anbefaler å få tak i den boka som heter Endelig glad i å fly. Eller evntuelt spørre legen om noe sterkere beroligende..

Jeg har flyskrekk. Jeg hadde ikke vært i fly på 6 år før jeg nå i sommer fant ut at jeg måtte prøve. Hadde blitt alene og hadde så veldig lyst at dattra mi skulle få en fin ferie. Vi måtte ta fly, ellers ble det et døgn på tog. Kunne ikke vise henne at jeg var redd og konsenterte meg veldig om at hun skulle ha det bra. Tok ikke sjansen på å ta tablett fra legen pga Frida. Det gikk veldig fint. Skal komme meg i fly ganske snart igjen, selv om tanken skremmer meg. Kanskje jeg til neste år kommer meg til syden[:D]

Lykke til[:)]

Back
Topp