flyskrekk+valium??

MiaMoren

Elsker forumet
Har noen av dere (med ekstrem flyskrekk) prøvd valium? Jeg har så lyst å reise på ferie til utlandet - men det blir utrolig tungvindt å kjøre så langt med barn i bilen. Jeg blir dårlig av å tenke på å fly - har totalt angst!

Vil tro at valium el sobril vil virke bra til det og, er jo beroligende midler så da kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle virke[:)]

Jeg har ekstrem flyskrekk sjøl, og før Noah kom til verden hadde jeg alltid med meg Valium.
"bank i bordet", jeg har aldri åpna boksen............bare det å ha den med meg var betryggende nok.................men huff, det er slitsomt å ha slik flyskrekk[:(]

ORIGINAL: gira

Jeg har ekstrem flyskrekk sjøl, og før Noah kom til verden hadde jeg alltid med meg Valium.
"bank i bordet", jeg har aldri åpna boksen............bare det å ha den med meg var betryggende nok.................men huff, det er slitsomt å ha slik flyskrekk[:(]

helt forferdelig - har mest av alt lyst å reise til new york, men det blir altfor lant.. men virker valiumen med èn gang da? siden du hadde den med deg på flyet.. hvis du hadde fått panikk tenker jeg. jeg får skikkelig panikk og får ikke puste - ble sånn da jeg var gravid [&:]

Huff.. har tatt en halv-hel valium på fly en gang ja, men fikk nesten mere noia av det fordi jeg ikke hadde kontroll på en måte [8D] Likte ikke å være så sløv rett og slett [&:]

Men du, en ekte mirakelkur mot flyskrekk er tankefeltterapi, jeg lover deg! koster litt, men det kan brukes mot alle slags fobier og frykter man måtte ha og er vel i grunn en investering for livet. Google litt og les mer om det [;)][:)]

ORIGINAL: ~MiaMamma~

ORIGINAL: gira

helt forferdelig - har mest av alt lyst å reise til new york, men det blir altfor lant.. men virker valiumen med èn gang da? siden du hadde den med deg på flyet.. hvis du hadde fått panikk tenker jeg. jeg får skikkelig panikk og får ikke puste - ble sånn da jeg var gravid [&:]

Du bør ta den i forkant, før du går ombord hvis du skal ha full virkning!
Å ta den når allerede angsten er der, er litt forseint. Men snakk med legen ang dosering for noen blir veldig "slått ut" av valium\vival...........

Jeg tenkte slik at jeg skulle ha den tilgjengelig men skulle prøve uten så lenge det gikk.
Var flere ganger på vei ned i veska og ta opp boksen, men sambo oppmuntra meg og sa at dette gikk kjempebra, så de tre siste årene har jeg reist til syden uten medisinering, men selvf drit-redd[&:]

Jeg har det akkurat som deg. får panikk nesten bare ved tanken[X(] Har ikke prøvd valium, men vet om mange som gjør det, og sier det er ok. Jeg har vurdert det selv, da denne skrekken hindrer meg i å oppleve mye, og begrenser sååå mye... Ta kontakt med legen din og forklar problemet så får du nok noe som kan hjelpe.. de pleier ikke være vanskelige da tror jeg..

Å ja! Jeg vet akkurat hvordan du har det! Har flyskrekk jeg også og skulle fly til tyrkia i fjord... MED mellomlanding begge veier...!!
Tror beroligene vil gjøre deg en bjørnetjeneste. Hvis du begynner må du ta valium hver gang du skal fly...
Jeg "jobbet" med flyskrekken sammen med en film... Herregud, det hørtes skikkelig teit ut. Men det virket.
De snakket mye om hvordan flyet fungerte, bygd opp og hva som kunne skje. Sjangsen for at du skal dø i flyulykke er myyyyyyyyyyyye mindre enn du skulle tro.
Ja.. så kutter den ene motoren ut... eller begge... De kan faktisk "seile" en god stund. Vi dette lissom ikke bare rett ned...

Andre halvdel av filmen handlet om pusteøvelser, avslapningsøvelser og "tenkeøvelser".... Hjalp meg mye under flyturen.

Ble veldig psykisk sliten av det.. men kom meg nå til Tyrkia og tilbake!

Send gjerne en pm hvis det er noe du vil snakke mer om... eller lurer på... [;)]

ORIGINAL: ~miluna~

Huff.. har tatt en halv-hel valium på fly en gang ja, men fikk nesten mere noia av det fordi jeg ikke hadde kontroll på en måte [8D] Likte ikke å være så sløv rett og slett [&:]

som miluna sier, det var det som stoppa meg også litt, den virkningen Valiumen har.
Etter som jeg har medisnutd og vet hva slags virkning den har og ettervirkning, så veide det opp mot å ikke ta det..............men det er du selv som må veie dette opp mot den angsten du har!

dytte litt [:)]

jeg og søsteren min tok 2 valium hver en gang vi skulle i begravelse og vi skulle være med
å bære kista,men vi merket ingenting forandring av pillene,følte oss som før.
Jeg er kraftig bygd og søsteren er syltynn og liten.
I en begravelse i nær familie før det,tok vi 1 sobril tablett hver,og den merket vi heller
ikke noe til.
En kamerat av oss har også flyskrekk,og han bruker valium når han skal fly,og han sier det hjelper
han veldig mye[;)][;)]

Back
Topp