Flyreise

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Hei dere

Skal ut å fly til Irland på torsdag med mini på 2 måneder. Har noen av dere flydd det siste året med spedbarn? Lurer på hvilke regler som er - hvordan skal babyen ligge/sitte i fly, må vi ha bilstol, amming etc. Vi reiser forøvrig med Norwegian, Trondheim - Oslo - Dublin. Tenker å bruke bæresjal på flyplassen.
Kom gjerne med tips for dette er vår første flytur! :D

Fløy med Norwegian til England da lillegutt var 4 uker og det gikk kjempefint. Hadde han i bæresjalet på flyplassen og gjennom sikkerhetskontrollen. For å få på belte på flyet måtte han ut av sjalet, men han sov godt hele flyturen. Litt pga den jevne duren fra flyet tror jeg. Måtte levere vogn og bilstol ved innsjekk (i spesialbagasjen).

D "vanlige" er at babyen sitter på fanget (du får utdelt "babybelte" og redningsvest ombord), dersom du vil at babyen skal sitte i bilstol ombord i flyet må man bestille eget sete (dvs barnebillett 2-11 år).
Vi fløy med mini når han var 10 dager, gikk bare fint...sov hele veien (var en kort flytur da, men de sover jo mye når de er så små), hadde han på fanget.

Hvis du ikke har bestilt sete til lille så spør om det er noe ledige seter på en rad, så dere kan få sitte der og ha litt mer plass :)

Vi skal også fly nå på onsdag! Tar med bæresele til flyplassen :) håper hun sover hele flyturen!!

Vi fløy til København da han var tre uker. Gikk strålende. Jeg tror disse små takler det bedre enn litt større barn.

Mange av rådene jeg ville kommet med er allerede gitt, men i sikkerhetskontrollen kan du ha med beholdere over 100ml så lenge det er barnemat. Jeg vet ikke om det er relevant, men hun som sjekket oss sa det. Man skal bare legge det opp på båndet.

Vi har brukt bæresele på flyplassen, veldig greit. Jeg har brukt smokk under letting og landing og det har funket supert :) Lille har sovet stort sett hele turen, men har han våknet er det masse spennende å se på så han lager ikke en lyd :) Duringen fra flyet er beroligende, samme som bil :) Vi har flydd 4 ganger og han er bare 2 mnd, går veldig fint :)

Ifølge søstera mi som har flydd mye med barn så bør man amme/gi flaske på vei opp og ned, for det hjelper barnet med og utligne trykkforskjellen siden de ikke får til dette selv. :)
Hørte at det ikke lenger er lov å amme på vei opp/ned?

Vi har reist mye med barna, lettere jo mindre de er. Eneste er at jeg har blitt bedt om å smake på melk/barnemat. Gi smokk hvis lille tar det, utligner trykket i ørene! Bæresele er supert!

Det der med at amming ikke er lov kan jeg avkrefte. Hvertfall med Norwegian som vi har flydd. For her var det flyvertinnen som tipset meg om å amme om han ble urolig. Og jeg skulle bare legge han til i selen slik at han klarte det uten å spennes løs. For de må jo ha på selen opp og ned. :-)

Back
Topp