Flyreise med småbarn

ConCon

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Juliknøttene 2022
Hei.
Leter etter noen med erfaringer.

Jeg prøver å planlegge framover når jeg etterhvert skal reise med en baby (3-6 mnd) og et barn på (på det tidspunktet) 1.5 - 2 år.
Nå tenker jeg på selve flyet og når en av de uunngåelig må få en bleie skiftet.
Jeg blir nok nødt til å få til å reise alene uten samboer nå og da pga økonomien, så prøver å se for meg hvordan jeg skal få til flyreisene (jeg bor i Storbritannia og det tar 2 fly å få seg hjem til Trondheim da det ikke går direktefly).

Tid mellom flyvninger tenker jeg går greit da jeg planlegger å ha reisevogn for den største, og bæresele for minste.

Noen som har erfaring med å reise med fly med to så små barn alene og har noen tips?
 
Reiste til frankrike med 2,5åring og 8mnd gammel baby alene. Det gikk veldig fint, 3 fly og 2 overganger, men eldste hadde allerede begynt å gå på do. Hadde på bleie under reisen, men gikk på do hver gang vi landet og rett før vi skulle på flyet. Da byttet vi også bleie på minste.
Ammet minste på flyet så han sov for det meste og eldste hadde en fargeleggingsbok og farger. Hadde med lett tilgjengelig "fingersnacks" til begge.
Hadde og minste i sjal mens eldste gikk selv og holdt meg i hånden :)
Blir jo litt anderledes når eldste her var litt eldre en din, men noe å holde på med under flyturen og snacks var det som trengtes for å holde humøret oppe
 
Reiste til frankrike med 2,5åring og 8mnd gammel baby alene. Det gikk veldig fint, 3 fly og 2 overganger, men eldste hadde allerede begynt å gå på do. Hadde på bleie under reisen, men gikk på do hver gang vi landet og rett før vi skulle på flyet. Da byttet vi også bleie på minste.
Ammet minste på flyet så han sov for det meste og eldste hadde en fargeleggingsbok og farger. Hadde med lett tilgjengelig "fingersnacks" til begge.
Hadde og minste i sjal mens eldste gikk selv og holdt meg i hånden :)
Blir jo litt anderledes når eldste her var litt eldre en din, men noe å holde på med under flyturen og snacks var det som trengtes for å holde humøret oppe
Ah, er godt å høre at det går bra i alderen der også, men de er jo begge eldre enn de her kommer til å være på første turen. Skifting av bleie før ombordstigning lærte jeg når jeg reiste med litja sist. Hehe.
Er mer bekymret for evt bleieskift ombord på flyet, sist jeg reiste med henne så bestemte hun seg for å ta en gigantisk nummer 2 så jeg måtte skifte alle klærne hennes, sånt kan bli utfordrende med to..
 
Ah, er godt å høre at det går bra i alderen der også, men de er jo begge eldre enn de her kommer til å være på første turen. Skifting av bleie før ombordstigning lærte jeg når jeg reiste med litja sist. Hehe.
Er mer bekymret for evt bleieskift ombord på flyet, sist jeg reiste med henne så bestemte hun seg for å ta en gigantisk nummer 2 så jeg måtte skifte alle klærne hennes, sånt kan bli utfordrende med to..

Tenker du kan spørre kabinpersonalet om hjelp med eldste hvis du må skifte på den yngste på flyet - de er jo der for å hjelpe passasjerene :)
 
Ah, er godt å høre at det går bra i alderen der også, men de er jo begge eldre enn de her kommer til å være på første turen. Skifting av bleie før ombordstigning lærte jeg når jeg reiste med litja sist. Hehe.
Er mer bekymret for evt bleieskift ombord på flyet, sist jeg reiste med henne så bestemte hun seg for å ta en gigantisk nummer 2 så jeg måtte skifte alle klærne hennes, sånt kan bli utfordrende med to..

Ja, det er ikke alltid lett med to små. Har ikke opplevd det på fly, men på toget en gang når jeg var alene med begge. Da måtte jeg bare dra med meg eldste og på doen. Nå er jo togdoene litt større en de på flyet :bag:
Men tenker og som over at du muligens kan be om hjelp fra kabinpersonalet om det blir krise ❤
 
Ja de fly doene er knøttsmå haha.
Mulig jeg må spørre personalet om hjelp ja, sukk.
 
Back
Topp