Flyreise med 19mnd gutt

❤☆Mamma til william☆❤

Blir kjent med forumet
Hei dere :)
Har noen gode råd og info om reise på fly med småbarn ?
Vi skal i oktober fly fra Stavanger direkte til Edinburgh ,1times flytur.
All info hjelper:) ,1flytur med en liten en.

Takk på forhånd:cool:

Helliss

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ta med en tom vannflaske, og fyll den opp etter sikkerhetskontrollen, og gjerne en klemmepose eller to med smoothie, yoghurt eller lignende. Gi det når flyet tar av og når det går inn for landing, det hjelper de å utjevne trykket i ørene:)
Vi har flydd ofte og mini har en liten sekk, som også jeg får på ryggen, som jeg pleier å ha med. I den har jeg noen få små leker, bamse, en liten bok, et par bleier, våtservietter, vannflaske, et par klemmeposer og litt annen snacks. Har også et ekstra sett med klær i tilfelle uhellet er ute.
Viktigste er vel å ikke stresse selv, stress smitter fort over på mini:)

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Har ikke flydd så ofte med barn enda, men det har gått helt fint :) sist var når eldste var 4 mnd så det begynner å bli en stund siden hehe.
Kan ha med smokk å bruke under letting og landing også dersom han ikke vil drikke noe, det hjelper også på trykk. Om han gråter, holde en hånd over hvert øre.
Kjøp inn noen nye bøker og leker eller legg bort noe i en måned eller mer, som du tar frem først på flyet. Noen små synes også iPad eller mobilspill/film er gøy. Vi bruker ikke det til reising i hverdagen eller bil, men på fly er det siste utvei om alternativet er hylgråt :p
Den flyturen er ikke så lang, så jeg tenker det kommer til å gå veldig fint!

Helliss

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Ja, smokk er også et alternativ, mini her har aldri brukt smokk så tenkte ikke på det:hilarious:
Greit å plassere flaske eller lignende i lomma på setet foran sånn at det er lett tilgjengelig under avgang og landing, og minst mulig i sekk/veske med leker osv sånn at det blir lett å finne i om du skulle trenge noe:)

Topp