Flyreise i uke 5

Johanna88

Andre møte med forumet
Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid og må reise med fly neste uke. Har noen erfaring å reise fly så tidlig i svangerskapet?

Det skal være uproblematisk :)
Antar du ikke skal fly kjenpelangt heller?

Det burde gå helt fint:) Er vel senere i svangerskapet at man må ta noen forhåndsregler og slikt.

Jeg har bodd i utlandet i mange år, gjennom to av mine graviditeter også. Det jeg alltid fikk råd om er å prøve å unngå lange flyreiser (mer enn 3 timer), med mindre det var veldig nødvendig. Dette pga stråling. Så en times flytur er null problem :)

Det burde gå helt fint:) Er vel senere i svangerskapet at man må ta noen forhåndsregler og slikt.
Tusen takk for svaret!
Nå blir jeg mer roli
Jeg har bodd i utlandet i mange år, gjennom to av mine graviditeter også. Det jeg alltid fikk råd om er å prøve å unngå lange flyreiser (mer enn 3 timer), med mindre det var veldig nødvendig. Dette pga stråling. Så en times flytur er null problem :)
takk

Skal ut å fly om to uker jeg også. Er da i uke 6, men tenker det går fint så tidlig,

Jeg flydde fra Bergen til Oslo i uke 17 sist svangerskap, og det gikk helt fint ☺️ Det er de siste ukene av svangerskapet man ikke skal fly i tilfelle det skjer noe. Lurt å sjekke hvert enkelt flyselskap sine regler om du flyr sent i svangerskapet. Noen selskap lar deg ikke bli med dersom du ikke har en erklæring fra lege om hvor langt du er og at det er trygt for deg å fly. Men dette er mot slutten av svangerskapet

Jeg fløy flere ganger tidlig i forrige svangerskap. Det var helt uproblematisk, bortsett fra når jeg var kvalm...

Jeg har bodd mye i utlandet og reist mye når jeg var gravid i begge svangerskapene. Alle flyselskaper har forskjellige regler med tanke på hvor langt frem til termin du kan fly. Og hvor mange timer (helst ikke mer enn 4 timer når det nærmer seg termin).
Ingenting å si når man er i 1 og 2 trimester, mest plagsomt er plagene man eventuelt har (kvalme, tisse ofte osv). Og så lenge man ikke har problematiske eller risiko svangerskap.

Jeg fløy sist når jeg var gravid uke 34 og flyreisen tok hele dagen (4 timer fly pluss til og fra flyplassen osv). Vet om flere som har reist mye nærmere termin også. Sjekk med ditt flyselskap (vet du er bare uke 5, men jeg skriver dette så flere leser dette og skal fly senere).

Lykke til :)

Back
Topp