Flyreise i uke 23-24?

Sesam

Andre møte med forumet
Hei.
Har noen erfaring med flyreiser i uke 23-24? På nett fant jeg at det beste er å reise akkurat mellom 12 og 24 uker. Gleder meg men bekymrer med det samme.

fløy mye når eg va gravid me hu elsta ingen problem d, men ha me legeatest om du ska fly uten lands

Fløy 1,5 mnd. før termin sist. Det gikk kjempefint. Var vel en flytur på 1-1,5 t.

MEN jeg hadde på støttestrømper for å være på den sikre siden. Kan være derfor det gikk så bra. Merket ingenting hverken under eller etter flyturen.

Men venninna mi fløy i 3. mnd og fikk kjempemye vann i kroppen etter det. (Hun hadde ikke støttestrømpe, vet ikke om det var derfor men)

Så jeg anbefaler uansett å kjøpe ett par av disse sexy strømpene. Brukte de mye på slutten av forrige sv.skap og var lite plaget med vann i føttene etter lange arbeidsdager ;)

Me skal fly til England når eg er 25 veker på veg! Og det var ingen problem sa jordmora.. Flyturen tek berre 2 timar da..

Currrlysue skrev:
MÅ ha med legeattest?! Det sa legen min t man ikke trengte før etter uke 33-34 med mindre man så ut som man kunne være så langt på vei... Holder det ikke med svangerskapspapirene og terminbekreftelse uansett?! jeg skal fly når jeg er 26uker på vei ca. har ikke engang tenkt på at dette kan være noe problem?! :o

Eg trengte ikkje noe legeattest sa jordmora til meg.. Tar med meg kopier av helsekort, og det holder! Legeattest er greit å ha med dersom man er lengre på veg!

Sist fikk jeg beskjed om at jeg trengte hlegeattest etter uke 33 (ca, litt ulik praksiss) 
Men var helt ok å fly intill 4-3 uker før termin - DA skal du ikke fly, får ikke lov av hverken lege eller flyselskap da :p 
Psst: Husk STØTTESTRØMPER ja

jeg skal antagelig fly utenlands når jeg er 29 uker, med mindre jeg ser ut som om jeg er sprekkeferdig så satser jeg på å ikke trenge legeattest :P

Det er noen flyseskap som ikke lar gravide fly det siste trimesteret, men det er pga fare for fødsel i lufta (lange flyreiser)

Selv skal jeg fly i uke 28 til harstad, men det er jo ikke langt :)

Frk.Nikki skrev:
Sist fikk jeg beskjed om at jeg trengte hlegeattest etter uke 33 (ca, litt ulik praksiss) 
Men var helt ok å fly intill 4-3 uker før termin - DA skal du ikke fly, får ikke lov av hverken lege eller flyselskap da :p 
Psst: Husk STØTTESTRØMPER ja

Hvor får man kjøpt disse støttestrømpene da? Hvordan fungerer de liksom?

Takk for tilbakemeldingene. Skal fly ca 4-5 timer en vei.

Hvilke støttestrømpene er best? Fant mange forskjellige og prisene varierer også.

Back
Topp