Fly?

Anissa

Betatt av forumet
Tentke å fly i april en gang, da er jeg 25-27 uker ca. Legen sier at dette er greit, hvis formen tillater det. Men så hører jeg også noen si at trykket i flyet kan fremkalle rier, og tidlig fødsel... Noen som har hørt noe lignende? Ville dere gjort det?
Ca 2,5 timer å fly hver vei.

Me skal til england i påska og fekk beskjed av jordmor om å berre reise. Flyturen er så pass kort at det ikkje er fare for noe så lenge man er ved ok helse:-)

Det kan vel skje, men tror sjansen for det er meget liten. Hadde nok vært mye srengere å fly for gravide, om dette var av høy hyppighet. Fly i vei, du.

Tror det er ok så lenge det er før uke 30-ett-eller-anna tror jeg.
Lurt å huske støttestrømper, forresten.

Reiser til København når jeg er i uke 28 selv, og har ikke hørt noe som skulle tilsi at jeg ikke kan det..... Fly ivei du!

De fleste flyselskaper tillater flying frem til fire uker før termin.

Når man sitter i flyet sitter man i et trykammer, så det er i praksis ikke store trykkforskjeller i forhold til på bakken, så akkurat det skal du ikke tenke på.

Jeg var nettopp ute på 6timers flytur tur/retur selv :) Det hadde nok vært mye strengere om risikoen hadde vært stor, så bare fly avgårde du ;)

Jeg skal til Gran Canaria i slutten av april, da er jeg 27-28 uker på vei. Jordmor bare ønskte meg en god tur! :D

Jeg skal til London når jeg er i uke 29.
Jordmor har sagt at dette ikke er noe problem,men at man skal bruke støttestrømper for å unngå blodpropp! Og ta med helsekortet ;)

Skal til Paris i uke 28 :)

Ok, jenter! Tusen takk for alle svar. Da skal jeg til LONDON!! Lurt dette med å ha på seg støttestrømper, og ta med seg svangerskapskortet, det tenkte jeg ikke på. Takk for det.  

Back
Topp