Fly

lillemy06

Forelsket i forumet
Vi skal i bryllup om to uker og har bestilt fly for lenge siden. Men så leste jeg i går at når du har hatt en spontanabort sko du ikke fly for det var da større sjangs for å miste igjen. Så nå sitter jeg har helt rådløs. Vet ikke hva jeg skal gjør. Vi skal fly med norwegian og bestilte jo ikke avbestillingsforsikring, for vi sko jo uansett dra...

Hvor leste du det da???
Uff, så skummelt hvis det er fakta.

Har eg aldri hørt om før[&:]

Håper du finner ut av det![:)] Hadde det hvert meg, så hadde eg ringt inn å hørt, også hadde eg nok tatt fly[:)] 
Men ditta er du sjøl som må kjenne på, og finne ut ka du vil[:)]

Lykke til!

Ellers så kan du ringe til lege kontoret å spørre dem for sikkerhets skyld. jeg har hørt man ikke skal fly de 3 første mnd, og 2 siste. hmmm,

ORIGINAL: Tinan

Ellers så kan du ringe til lege kontoret å spørre dem for sikkerhets skyld. jeg har hørt man ikke skal fly de 3 første mnd, og 2 siste. hmmm,

Whaaat??[&:] eg skal ta fly til syden på torsdag[&o] 

Det har jeg aldri hørt før!!!! Det er jo kun de to-fire siste ukene man ikke skal fly, avhengig om man flyr innenlands eller utenlands. Så tror ikke du skal bekymre deg[:D]

ORIGINAL: bridgemamma

Det har jeg aldri hørt før!!!! Det er jo kun de to-fire siste ukene man ikke skal fly, avhengig om man flyr innenlands eller utenlands. Så tror ikke du skal bekymre deg[:D]

Hmm...Og jeg har flydd når jeg var under de 3 mnd...

NÅ ble jeg skrekkslagen, skal jo reise med fly på fredag og lørdag [&:][&:][&:]
Kan jeg miste spira nå [:(][:(]

Jeg flydde sist gang jeg var gravid og var da under 3 mnd, det gikk bare fint [:)] Har nå en sunn 3 åring.

Leste det på lommelegen. Det står at vanligvis er det ikke farlig å fly når du er gravid. Men det er noen ganger du ikke skal fly. Det sto hvis du hadde hatt spontanabort tidligere så økte sjangsen på dette igjen hvis du tok fly.
Så jeg velger å ikke fly, vil ikke at jeg skal tenke det var min feil hvis jeg mister. Da er det bedre å ta alle forhåndsregler.

Nå må vi ikke bli hysteriske, jenter[:)]

Hei,
jeg forstår godt at du er bekymret, men siden det ikke dreier seg om habituelle aborter (gjentatte spontanaborter) vil jeg ikke fraråde deg å fly i ditt nåværende svangerskap.
Reisetiden fra Oslo til Stavanger og senere fra Oslo til København er jo heller ikke så lang at man ikke innen rimelig tid vil rekke å bli innlagt på et sykehus hvis du skulle begynne å blø. Som regel starter en spontanabort med en svak blødning, og man risikerer ikke noe stort blodtap i begynnelsen, noe som også kunne være et problem under en lengre flyreise.
Det er forøvrig ikke så uvanlig å ha en spontanabort og de fleste går gjennom normale graviditeter senere.
En flyreise i seg selv øker ikke risikoen for en ny spontanabort. Det kan dog være vanskelig å takle en slik situasjon under en lengre flyreise hvorfor man fraråder kvinner, som har hatt habituelle aborter, lengre flyreiser.
Lykke til med svangerskapet !

Vennlig hilsen Andrea Berz, allmennlege og flylege

Back
Topp