Fly til California

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Det nærmer seg avreise og årets ferie for oss, en tur til California.
Turen ble bestilt lenge før jeg ble gravid.

Da jeg var på min første svangerskapskontroll spurte jeg legen om det var noe fare ved å fly så langt når jeg var 9 uker på vei. Hun sa at det var akkurat på grensen, jeg burde bruke støttestrømper, drikker masse og vann og gå hver halvtime. Hun ville ikke nekte meg å dra.
Hun sa også at jeg kunne få blodfortynnende av henne, sprøyter man setter i magen. Det sa jeg nei til.

I ettertid har jeg tenkt litt, og blitt litt urolig.
Jeg er egentlig ikke en person som engster meg sånn veldig, Jeg har aldri spontanabortert, har normal blodprosent og blodtrykk. Men, kjenner jeg er redd for blodpropp...

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare å "skive" litt i fra meg..

Jeg tror det går helt fint! Sist svangerskap fløy vi til NYC og Jamaica når jeg var knappe 12 uker. Brukte strømper, gikk en del frem og tilbake og drakk masse vann. Gi beskjed til flyvertinnene, så får du en ekstra vannflaske. Jeg gav beskjed og fikk god oppfølging under turen :)

Reis med god samvittighet, det kommer til å gå helt fint!

• Liker
Reactions: cs7
Så spennende med ferie da!

Kan jeg bare spør hva hun mente med i grenseland? Var det tidlig eller seint i svangerskapet i forhold til å fly?

Vi skal selv også til California. På det tidspunktet vil jeg være 15-16 uker på vei. Bestilte før jeg ble gravid, men mens vi var prøvere. Jeg er veldig spent selv, og kommer til å spørre legen min om jeg kan dra.

Jeg har hatt både sa og MA tidligere, i tillegg til at jeg er konisert. Sier gyn at det er greit, kommer jeg til å dra på ferie og kose meg! :) det syns jeg du også skal gjøre :)

Evt kan du ta en tlf til et sykehus å spørre om å få snakke med en lege på gyn?:) bare for å få en second opinion :)

Hun sa det var i grenseland med tanke på flytiden. Vi flyr til San fran. det er vel 10-11timer.
Hva om jeg sovner? Da får jeg ikke fått på kansje et par timer...

Takk dere, det går nok helt supert!
Må ut å kjøpe meg noen klær jeg kan fly i. Orker ikke klær som strammer lengre :)

Kan jeg bare spørre hvorfor man skal gå mer når man er gravid? :)

-Appen

Så vidt jeg har skjønt er det fordi blodsirkulasjonen ikke er like god, og da er det større fare for blodpropp hvis man ikke beveger seg nok. :)

Strengt tatt skal alle gå en del under så lange flyvninger. Vann er også kjempeviktig. Ellers har jeg god erfaring med flystrømper både som gravid og til vanlig på lange turer.

Om du sovner noen timer går nok det helt fint det og :)

Back
Topp