Fly til Australia med baby

Bkno7853182

Første møte med forumet
Hei! Min mann og jeg skal reise til Australia neste uke. Det blir første flytur med vår 4 1/2 mnd gamle datter og jeg er litt nervøs. Vi må innom København og Singapore før vi lander i Sydney. Er det noen som har reist tilsvarende langt (typ over et døgn i reisetid tilsammen) som har noen tips? Vi har fått reservert plass der det er kurv på veggen som babyer kan ligge men datteren vår er ikke alltid så glad i å bli lagt ned. Jeg fullammer fortsatt (har så vidt begynt med smaksprøver) men helsesøster sa det var lurt å ta med litt Nan i tilfelle jeg blir dehydrert og ikke har så bra melkeproduksjon. Hvordan er det da med flasker og rengjøring av dem, burde jeg ha med flere? Hva med ører/dotter/smerter? Ugh, litt stressa nå. Håper på tips fra noen som har reist tilsvarende langt!

Har ikke reist langt med fly og baby. men så lenge baby får litt drikke og må svelge når flyet letter og lander så skal dottene i ørene bli borte. Ellers er bæresele veldig greit å ha med! men her har det ikke vært så lange flyturer, bare noen timer

Jeg har ikke erfaring med så lange reiser, men så lenge du husker på å drikke nok og spise nok og melkeproduksjonen holder seg så går det nok fint matmessig hvertfall. Jeg hadde nok pakket ned i alle fall 3 flasker om det er over et døgn på reise, gjerne mer også. Jeg regnet 6 noen ganger 7 flasker i døgnet. Hvis du ammer i tillegg er det ikke nødvendig med flasker for hele døgnet men likevel, better safe than sorry.
Ellers er jeg veldig enig i sele/sjal, gull verdt for en sliten forelder, sliten baby og lettere å transportere baby.

Masse lykke til!

Fins babyer i Australia også så ville ikke dratt med mer enn nødvendig, muligens liten boks med mme og 3 flasker, kanskje bleier også siden de pleier å være dyrere i utlandet.
På en sånn tur ville jeg hatt med trille som går som håndbagasje!
Hvert på turer som tar 12 timer med baby og det er tungt med mellomlanding!
Hadde bæresele ene gangen og savnet virkelig en trille eller barnevogn var nesten utslitt når vi kom fram.
Om hun tar smokk er det lurt å bruke når flyet tar av og lander for å prøve og unngå dotter i ørene. Kos dere masse på tur :-D

Be om å få nok drikke på føyet, blir barnet urolig gå på do og kle av og på har reddet meg mange ganger. Ikke flydd fult så langt men ikke langt ifra.

Mulig å kjøpe ferdig blanda nan på juicekartonger.

Smothier på poser er gull du kan ta med mange på fly;)

Husk nok bleier har opplevd å måtte bytte bleier mye oftere enn normalt;)

Greit med skift til voksne og baby...

Jeg har som regel hatt baby på fanget og ikke i kurven foran for da har vi sovet best begge.

Liten tube med krem kan også være ok, noen ganger tørker huden i fjeset helt ut, samt noe til leppene.

Mulig å bruke vogn ifra gate til gate ellers anbefaler jeg bæresele;)

Back
Topp