Fly tidlig i svangerskapet

Glad

Flørter med forumet
Mailykke <3
Hva vet dere om å fly 2. trimester?

Jeg leser rundt omkring at det er greit, og at det de fokuserer mest på ift restriksjonene er abortfaren i første trimester og faren for å sette i gang fødsel i 3. trimester. Men betyr ikke det egentlig at det ikke er spesielt sunt for fosteret å fly? Selv om det går bra, så betyr jo ikke det at fosteret ikke blir påvirket i det hele tatt av flyturen? Jeg er skeptisk. Må man fly av diverse grunner, så er det jo greit, siden det som regel får veldig bra. Men om man ikke må, men har et valg på 50/50...... Burde man da helle mot å la det være eller er det helt ukomplisert?

Hva synes dere?

Hva vet dere om å fly 2. trimester?

Jeg leser rundt omkring at det er greit, og at det de fokuserer mest på ift restriksjonene er abortfaren i første trimester og faren for å sette i gang fødsel i 3. trimester. Men betyr ikke det egentlig at det ikke er spesielt sunt for fosteret å fly? Selv om det går bra, så betyr jo ikke det at fosteret ikke blir påvirket i det hele tatt av flyturen? Jeg er skeptisk. Må man fly av diverse grunner, så er det jo greit, siden det som regel får veldig bra. Men om man ikke må, men har et valg på 50/50...... Burde man da helle mot å la det være eller er det helt ukomplisert?

Hva synes dere?
Jeg skal fly neste uke når jeg er 11+6 og 12+4. Jeg skal bare til Storbritannia så det er vel 2 timer i luften omtrent. Vil gjerne ha tips og råd til flygningen, gruer meg litt og er redd for å gjøre noe galt.

Vi fløy til London da jeg var i uke 28-30 og det gikk veldig bra. Var jo en kort flytur. Legen hadde ingen problemer med å sende meg på flyet.

Jeg skal fly neste uke når jeg er 11+6 og 12+4. Jeg skal bare til Storbritannia så det er vel 2 timer i luften omtrent. Vil gjerne ha tips og råd til flygningen, gruer meg litt og er redd for å gjøre noe galt.
Det er jo en kort flytur. Drikk vann og spis et lett måltid. Du er jo nede før du vet ordet av det:-)

Takk snille du :)
Jeg er veldig glad for både den lille og min flyskrekk at dette er fort gjort :p

:-) det kommer til å gå så bra! 20 min med oppstigning, mat og drikke serveres, 20 med nedstigning og landing!

Shopping og brus i London, eller har dere familie der?

Jeg var til miami ( usa) når jeg gikk første. Var vel ca 6-7 mnd på vei. Støttestrømper og gode klær. Legesjekk før og etter. Normalt svangerskap så ingen betenkligheter med å fly :-)

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

:) det kommer til å gå så bra! 20 min med oppstigning, mat og drikke serveres, 20 med nedstigning og landing!

Shopping og brus i London, eller har dere familie der?
Heldigvis er det en kort tur :) Vi var der i 06 og har siden lengtet tilbake til London. Svigermor feirer jubileum derfor tar hun med seg de nærmeste på hotelltur :)

Vi planlegger også en tur til London i romjulen, som vår siste tur før vi blir 3 :) Tipper at det skal gå helt greit. Jeg er da i uke 20-21 ved de tider.

Jeg tror noen flyselskap har egne regler for gravide. Men tror det gjelder fra uke 37. At da kan de ikke fly uten lege erklæring eller noe sånn. Nå gjelder det ingen av deres turer da. :-)

Var på Gran Canaria da jeg var 6 mnd på vei - ingen problem :-)

Fløy til Toronto/Canada da jeg var 7-8 mnd på vei. Null problem. Drar en uke til Gran Canaria når jeg er 18-19 uker denne gangen. :)

Back
Topp