Fly tidlig i svangerskapet?

lillesøster

Flørter med forumet
Hei dere :) Jeg hadde en spontanabort i sommer. Ble gravid igjen rett etterpå. Jeg syns å ha lest en plass at dersom man tidligere har hatt spontanabort, skal man være forsiktig med flyreiser i begynnelsen av svangerskapet. Har snakket med fastlegen min, samt en gynekolog, som begge sier at det skal være trygt å fly. Meeen jeg er så usikker på om jeg tør å ta sjansen. Noen som har hørt noe om dette?
 
aner ikke dessverre.... håper spiren din klamrer seg fast denne gangen!
 
Jeg har ikke hørt noe om forhøyet fare ved tidligere spontanabort, men leste litt om flyvninger sist jeg gikk gravid. Det er visstnok tryggest å fly i andre trimester. Det er en litt forhøyet risiko for spontanabort i første trimester, men mener jeg også leste at det kunne være at det i de tilfellene det var noe galt ble selve aborten fremskyndet av flyvningen. Litt kronglete forklart, men mulig du skjønner likevel.;)
 
Vet du jeg tenker på det samme selv.
Skal i barnedåp på vestlandet i oktober , kommer da til å være ca 11 uker på vei, men er fremdeles skeptisk. For jeg også har hørt noe om fly i 1 trimester.. Så er litt usikker på hva jeg gjør enda.
 
jeg har flydd mye i alle trimestere og aldri fått noen warning av hverken lege, gyn eller flypersonale...
 
Takk for svar jenter :) Får se hva jeg bestemmer meg for. Kan jo ikke tenke meg at en flytur på 45 min skal ødelegge noe. Fitness, GOD tur til sydligere strøk ;) Heldig du er :)

 
Back
Topp