Fly tidlig i svangerskapet?

furufrua

Forumet er livet
Er det sant at man ikke skal fly tidlig i svangerskapet pga faren for SA?

Hvorfor jobber flyvertinger som regel frem til uke 12 da?[&:]

Noen som vet noe om dette?[:)]

Tror ikke det er noe problem å fly tidlig i svangerskapet.

Jeg har aldri lest eller hørt at seriøs forskning sier at det ikke anbefales. Så vet igrunn ikke hva anbefalingene er. Men jeg vet om ei som mista under eller rett etter en flytur i første trimester. Om det var grunnen er vel aldri godt å vite, men det gav meg en liten støkk hvertfall.

Tror ikke jeg kommer til å sette meg på et fly i det hele tatt i løpet av graviditeten. Men så er det heller ikke nødvendig for meg på noen måte. Forstår jo de som reiser en del i utg.punktet av diverse grunner[:)]

Jeg flyr omtrent hver mnd, jeg.. Noen ganger to ganger i mnd.. Gjorde det i sv.skapet også. Aldri hørt noe om at det skulle være problematisk. 

Jeg hadde ikke hørt det før derfor jeg lurer..
Leste alt sammen inne på FS nemlig..

Å her er det jo mange flere,så ville liksom høre her da=)

NULL probem å fly, er bare de 2 siste ukene man ikke skal fly [:)] Jeg fløy endel når jeg var gravid, så sjekket det opp med lege og flyselskap... Grunnen til at flyvertinner evnt ikke jobber er når magen kommer... Får de jo ikke plass til i flyet...

ORIGINAL: Bella_

NULL probem å fly, er bare de 2 siste ukene man ikke skal fly [:)] Jeg fløy endel når jeg var gravid, så sjekket det opp med lege og flyselskap... Grunnen til at flyvertinner evnt ikke jobber er når magen kommer... Får de jo ikke plass til i flyet...

Mhm.. Det blir en sikkerhetsrisiko fordi de ikke kan bevege seg raskt i flyet.

ORIGINAL: Sicily

Mhm.. Det blir en sikkerhetsrisiko fordi de ikke kan bevege seg raskt i flyet.

Og fordi flyselskapene ikkje vil ha ansvar om man plutseli skulle fø i lufta...

Okei:)
Så er ikke bevist at det kan føre til SA da regner jeg med:)
Siden legen gav klarsignal:)

Ja det med magen err jo veldig logisk...
Sto på FS at det var pga trykk forandringer eller npe:)

ORIGINAL: Sandradee*

Jada, det med flyvertinner er det ogå riktig med tryk ja, men det er jo fordi de flyr Mange ganger, flere ganger om dagen, hverdag, så det er jo ikke noe DU skal tenke på.

Så, ja, ikke farlig og fly om du er normal frisk, så fly i vei i mange mnd til [:D]

Aldri hørte noe om at det er ekstra farlig ihvertfall. Når det gjelder flyvertinner så er det vel 14 uker, hvis jeg ikke tar helt feil? [8|] Så tror ikke det har så mye å si, men er ikke helt sikker. Men det er jo sikkert slitsomt å være gravid som flyvertinne, så er sikkert derfor de får perm så tidlig.

Man har jo generelt lov til å fly til uke 36 (noen til uke 38 med legerklæring), så lenge man er frisk og har et normalt sv.sk. Jeg fløy innelands når jeg var i uke 35. Det var tungt, så ville ikke gjort det igjen[:)]

ORIGINAL: Sandradee*

Jada, det med flyvertinner er det ogå riktig med tryk ja, men det er jo fordi de flyr Mange ganger, flere ganger om dagen, hverdag, så det er jo ikke noe DU skal tenke på.

Så, ja, ikke farlig og fly om du er normal frisk, så fly i vei i mange mnd til [:D]

Ja regnet med det ikke var noe jeg burde bekymre meg for:)

Er ikke gravid jeg asså:)
Men leste det og ville gjerne vite hvordan andre oppfattet det:)

Greit å vite om det er noe man bør tenke på en dag man blir gravid:)
Men da er det ikke det[:D]

jeg flydde tidlig i svangerskapet og en tur til rhodos i 4 mdn, ikke noe prob, legen gav klarsignal[:)]

Back
Topp