Samboer og jeg vurderer en tur til varmere strøk nå i midten av juli, da vi egentlig ikke har planlagt noen annen ferie. Hadde vært utrolig deilig med en siste ferie, bare vi to! Men så begynner jeg å tenke og bekymre meg litt for flyreisen.. Det var vel egentlig mamma som tok det opp, og ba meg om å høre med lege og jordmor om dette var helt ok. Ettersom jeg har hatt to spontanaborter tidligere (en SA i uke 5+4 og en MA i uke 7+5), har jeg også lest på Lommelegen om at flyvning frarådes dersom man har hatt tidligere spontanaborter da det øker risikoen for gjentagelse i det aktuelle svangerskap.
Jeg vil være 25-26 uker på vei når vi eventuelt skal dra, og har ikke hatt noen problemer i dette svangerskapet. Har i utgangspunktet tenkt at det å fly ikke burde være noe problem, men nå klarer jeg ikke helt å slå tanken fra meg. Har ikke lyst til å risikere noe, bare for en uke i varmen.
Hva tenker dere om det her jenter? Vil gjerne ha noen tips og råd
Jeg vil være 25-26 uker på vei når vi eventuelt skal dra, og har ikke hatt noen problemer i dette svangerskapet. Har i utgangspunktet tenkt at det å fly ikke burde være noe problem, men nå klarer jeg ikke helt å slå tanken fra meg. Har ikke lyst til å risikere noe, bare for en uke i varmen.
Hva tenker dere om det her jenter? Vil gjerne ha noen tips og råd
har ikke hørt tidligere at det kan øke faren for for tidlig fødsel eller senabort. Men det er jo noe du kan ta opp med jordmor/lege hvis det bekymrer deg. Man har noe økt fare for blodpropp når man går gravid og fly øker sjansen ytterligere, men det oppstår sjeldent komplikasjoner