Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Noen har som har vært gravide å vært på flytur? Jeg skal brått til syden i uke 26 da er jeg 25 uker på vei. Er det noen som vil dele sin erfaring av flyturen sin som gravid? Om man merker noe trykkforskjell i magen å sånn? Kjenner jeg ble litt nervøs sånn plutselig
var å flydde i uke 36 og det gikk helt fint, ble litt ekstra sliten bare og ble litt mer hoven i beina nå var det ikke lange flyturen men som nevnt så var det ikke så godt for bekkenløsninga å sitte i trangt flysete
Var på flere flyturer i graviditeten sist, frem til nesten uke 30, bla spania.
Gikk mye på de lange turene, så kjekt å ha sete med midtgangen. Bruk støttestrømper og drikk nok. Kjente ingenting negativt i forhold til magen.
Beregn god nok tid til flyet hvis du sliter med bekkenet, er ikke alltid gøy å løpe da.
Siste flytur for meg var i uke 32
Det mest slitsomme var at første fly var forsinka, så vi rakk ikke det neste og så ble det styr med hotell og sånn. Rundt midnatt kom vi til hotellet, og da var jeg sliten, lei og hormonell!
Men det å fly var ikke noe problem, brukte støttestrømper og måtte få hjelp til å løfte håndbagasjen opp i hylla bare
Jeg måtte ta røntgen av foten da jeg var gravid. Da jeg sa til radiologen at jeg syntes at det var ubehagelig, fortalte han meg at man faktisk ble utsatt for mer stråling i fly. Forrige gang dro jeg på to utenlandsturer med fly (før jeg fikk vite dette), men om jeg blir gravid igjen kommer jeg til å tenke på om det strengt tatt er nødvendig.
Flydde da jeg var 25/26 uker, helt uproblematisk. Fikk først i køa på både innsjekk og sikkerhetskontrollen.
Viktig med støttestrømper og noen gåturer i midtgangen da.