Fly og gravid?

Alk84

Gift med forumet
Noen har som har vært gravide å vært på flytur? Jeg skal brått til syden i uke 26 da er jeg 25 uker på vei. Er det noen som vil dele sin erfaring av flyturen sin som gravid? Om man merker noe trykkforskjell i magen å sånn? Kjenner jeg ble litt nervøs sånn plutselig:(

Jeg var til syden i uke 17-19. Flyturen gikk greit bortsett fra hovne føtter, samt at det var vondt å sitte iro såpass lenge.

var å flydde i uke 36 og det gikk helt fint, ble litt ekstra sliten bare og ble litt mer hoven i beina :p nå var det ikke lange flyturen men som nevnt så var det ikke så godt for bekkenløsninga å sitte i trangt flysete :p

Var på flere flyturer i graviditeten sist, frem til nesten uke 30, bla spania.
Gikk mye på de lange turene, så kjekt å ha sete med midtgangen. Bruk støttestrømper og drikk nok. Kjente ingenting negativt i forhold til magen.
Beregn god nok tid til flyet hvis du sliter med bekkenet, er ikke alltid gøy å løpe da.

Fløy rundt uke 25, gikk helt fint. Kjøp deg noen gode støttestrømper fra apoteket, og strekk litt på beina innimellom.

Merker ikke noe trykkforskjell i magen. Anbefaler støttestrømper

Sitt ved midtgangen, bruk støttestrømper og drikk masse vann. Vær flink å bevege deg med jevne mellomrom så skal det gå så fint :) god tur :)

Siste flytur for meg var i uke 32 :)
Det mest slitsomme var at første fly var forsinka, så vi rakk ikke det neste og så ble det styr med hotell og sånn. Rundt midnatt kom vi til hotellet, og da var jeg sliten, lei og hormonell!

Men det å fly var ikke noe problem, brukte støttestrømper og måtte få hjelp til å løfte håndbagasjen opp i hylla bare :)

Jeg er i uke 34 og fløy tidligere i uka (kort tur på rundt 50 minutter hver vei). Merket ikke noe spesielt utover at setet føltes litt trangt :-p

Jeg måtte ta røntgen av foten da jeg var gravid. Da jeg sa til radiologen at jeg syntes at det var ubehagelig, fortalte han meg at man faktisk ble utsatt for mer stråling i fly. Forrige gang dro jeg på to utenlandsturer med fly (før jeg fikk vite dette), men om jeg blir gravid igjen kommer jeg til å tenke på om det strengt tatt er nødvendig.

Vi fløy uke 25. Hver vei 16-17 timer i luften over 4 strek helt til Asia

Ja, masse. Merker ikke noe.

Flydde da jeg var 25/26 uker, helt uproblematisk. Fikk først i køa på både innsjekk og sikkerhetskontrollen.
Viktig med støttestrømper og noen gåturer i midtgangen da.

Flydd masse i mine graviditeter, lange turer og korte turer.
Ingen problem!

Fløy masse i svangerskapet, sist i uke 30, og har en frisk og fin baby i fanget nå :) Husk støttestrømper og jevnlig bevegelse :)

Støttestrømper er et møst! Ingen problemer med å fly frem til uke 35. Etter må du få skriftlig bekreftelse fra legen at du kan fly.

Skal fly til Spania i uke 29 og nord i Norge i uke 31! Bekymrer meg ikke. Bare gjør som de over her tipser om, akkurat det jordmor sa til meg. :)

Back
Topp