Fly og barnevogn!

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Skal på chartertur og så lurer jeg på om det er noen som vet om det bare er barn under to år som kan ha med barnevogn? Skal reise med en 3åring, men av forskjellig grunner blir hun fort sliten så hadde vært greit å kunne ha med vogna hennes!

Hvem skal du fly med?
Noen steder er én bilstol og en vogn inkludert.

Hos andre gjelder da vogna som én kolli. Det vil si at hvis du har med en koffert til barnet også, så må du betale en avgift for overvekt.

Eldste vår sov på dagen til 3,5 og vi hadde med helt til da. Har aldri hørt noen alders begrensning på det...

Tolket det ut ifra info om vår reise at vognen vil gå under barnets bagasjevekt. Så får vi stappe hennes klær sammen med vårt :)

Du kan eventuelt bestille ekstra bagasje, det er ofte billigere hvis du bestiller på forhånd.
Ving tar 200kr for 10 kg ekstra

vogn er uansett spesialbagasje.

Stort sett så har de store charterselskapene tilrette lagt for vogn, enten gratis eller billig. står på sidene demmes vil jeg anta.

Ellers har enkelte charterselskap egene familie/barnefom/leiligheter, og der følger vogn med! ville også sjekket opp dette, er stort sett bare en liten reise/paraplytrille lignende vogn, men til en uke el to pleier det å gå bra. :)

Vær obs på skade:

Når det gjelder garanti på skade, så får du stort sett ikke dekt skade av flyselskap om du ikke har pakket vogna i en vognbag, eks prampack el lig. disse kan leies billig på stort sett de fleste flyplasser. gjelder også noen reiseforsikringer.

Anbefale å lese på selskapets nettsted på internett, barn som betale billett har 20 kilo å ta med seg. Baby har vel rundt 10kilo å ta med seg. Hvist hotellet har vaskemaskin så bruker jeg å ta med meg litt mindre klær.

Back
Topp