Fly når man er gravid

Theab

Flørter med forumet
Hei

Jeg og samboeren min har bestilt tur til Krakow i slutten av september. Jeg kommer til å være i uke 27 når vi reiser. Det er vel ikke noe problem? Er det noe spesielt jeg burde huske på?

Lurte også på hvordan det er med sykemelding? Jeg jobber 100% nå, men hva skjer hvis jeg skulle blitt sykemeldt? Er det sånn at man ikke kan reise ut av landet da?

Tror ikke en sykemelding er en hindring for allerede planlagt ferie, nei. Spørs jo litt hva grunnlaget er, men tror det gjelder mer å flytte til utlandet eller slikt?

På flyturen ville jeg brukt støttestrømper, drukket nok vann, og prøvd å gå litt i midtgangen av og til for å strekke beina og la blodet sirkulere.

Støttestrømper og vann på flyturen + helsekort i vesken :) I Polen ville jeg holdt meg unna salater og passet på at kjøttet er godt stekt. Verken Gjensidige eller Norwegian har hvertfall noen restriksjoner "så tidlig'. Jeg sjekket da jeg fløy i uke 24 eller hva det nå enn var.

Dersom du er sykemeldt huker du bare av ja for utland og skriver hvilken periode det er i sykemeldingen. Da får du ikke sykepenger for akkurat de dagene. Jeg var 40% sykemldt da jeg hadde ferie. Det var 0 stress :)

Hei

Jeg og samboeren min har bestilt tur til Krakow i slutten av september. Jeg kommer til å være i uke 27 når vi reiser. Det er vel ikke noe problem? Er det noe spesielt jeg burde huske på?

Lurte også på hvordan det er med sykemelding? Jeg jobber 100% nå, men hva skjer hvis jeg skulle blitt sykemeldt? Er det sånn at man ikke kan reise ut av landet da?
Du kan reise ut av landet, men må da melde fra til nav om at du tar ferie :)

Det skal gå helt fint å fly :) men følg tipsene du har fått.. ellers sjekket jeg opp for noen uker siden hva flyselskapet hadde for regler ang graviditet og så da at de fleste krever legeerklæring på at du kan fly etter uke 28, så hvis du skal være en uke og flyselskapet krever dette må du ha det til hjemturen :)

Støttestrømper og vann på flyturen + helsekort i vesken :) I Polen ville jeg holdt meg unna salater og passet på at kjøttet er godt stekt. Verken Gjensidige eller Norwegian har hvertfall noen restriksjoner "så tidlig'. Jeg sjekket da jeg fløy i uke 24 eller hva det nå enn var.

Dersom du er sykemeldt huker du bare av ja for utland og skriver hvilken periode det er i sykemeldingen. Da får du ikke sykepenger for akkurat de dagene. Jeg var 40% sykemldt da jeg hadde ferie. Det var 0 stress :)
Hva er grunnen til at jeg ikke burde spise salat i Polen?

Hva er grunnen til at jeg ikke burde spise salat i Polen?
Jeg fikk beskjed fra Jordmor om å holde meg unna salat i utlandet pga hygine og fare for toxoplasmose smitte. Så ikke noe unikt for Polen, bare utlandet generelt :)

Back
Topp