Fly når gravid

Bkno0620372

Andre møte med forumet
kjenner jeg er litt nervøs! Skal en uke på ferie til Afrika , bor på 5 stjernes hotell så burde være Okei der ! Men er så redd noe skal skje når jeg er vekke .. noen som har erfaring med å reise ? Er 28 uker

Jeg var nylig i USA (vestkysten) i uke 24. Det gikk veldig fint - hyggelige flypersonale som passet på at jeg hadde det bra [emoji4] Ha på kompresjon strømper når du flyr og beveg deg mye.
Jeg var på reise i nesten ett døgn begge veier, og det gikk fint.
Ville dobbeltsjekket helsetilbudet der du skal på ferie, bare sånn i tilfelle.
Ønsker deg god tur, det går nok veldig fint skal du se [emoji4]

P.s. ville også hatt med meg en termin bekreftelse på engelsk fra legen.

Jeg fløy i uke 28. Det skal gå helt fint, sier jordmoren min :) Kjekt å drikke mye vann, kompresjonsstrømper og gå litt i gangene med jevne mellomrom! Signerer LizRachels tips om å sjekke ut helsetilbudet :) Spennende med Afrika, da!

Reiste til Tyrkia i 2 uker i forrige svangerskap, reiste da i uke 30+3 gikk veldig fint :-) støttestrømper på fly og mye vann så gikk det fint

Ble skremt på tur hjem da de plutselig hadde endret anbefalt sluttuke for gravide fra uke 34 til 32 så de var ikke fornøyd med å sende meg og måtte skrive under forskjellige papirer på at jeg viste hva jeg gjorde osv.....

Reiste til Amerika rundt uke 20. Fikk bruk for støttestrømper underveis i oppholdet, fordi det var veldig varmt, og etter lange dager med mye gåing ble jeg hoven i beina, fikk gnagsår osv.
Jeg var litt engstelig før flyturen, for om det skulle gå bra. Sov ikke så mye for jeg passet på å reise meg en gang i timen for å gå og strekke på meg (danset litt i midtgangen ved seteraden mens alle sov). Turen gikk veldig fint!

Fløy i syvende mnd med første, det gikk bra, var i USA :) så var jeg i USA når jeg var tre mnd på vei denne gangen, da havnet jeg på sykehus pga blødninger, så var glad jeg var ett sted som føles noe likt som hjemme og glad vi hadde god forsikring :)

Back
Topp