Fly med barn.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
På tirsdag skall vi fly till Sverige . Me mellan lander i Danmark. Hela resan er ca 6 timmar. Skall fly med 3 barn.
Tips hvordan gjøra det lettare å få de till å Sitta / trivas på flyget. Vad får eg ha med på flyget før barnen!?

Takk :-)

Ferdig oppskåret frukt og bær :)
Barna får noe å gjøre og samtidig får se ikke sukkerkick slik at det blir vanskelig å sitte stille :)

Ipad til de største:-)
Og til minste har jeg skaffet en slik:-) innbiller meg at en flytur med 3 barn blir enklere når jeg har hendene ledig og lille ligger godt:-) de kan enten kjøpes eller leies ut på barnombord.no
ImageUploadedByBV Forum1469864064.058839.jpg

iPad ;-) noe godt å spise og drikke :)
Kan ha med barnemat og drikke gjennom sikkerhetskontrollen
iPad er en bra ide. Me har bara 1 og eg e 100 % på att de 2 ældste kommer krangla om den. Så tror de blir sånn att se får låna våra telefoner .

Ferdig oppskåret frukt og bær :)
Barna får noe å gjøre og samtidig får se ikke sukkerkick slik at det blir vanskelig å sitte stille :)
dum fråga får man ta med oppskåret frukt gjennom sikkerhets kontrollen?

Masse forskjellig snacks til de eldste. Saltstenger, salte kjeks etc. Frukt, smoothies o.l. Vi gir sjelden om aldri snop på reise, best med sunn snacks for å unngår hurtige blodsukkerhopp.

Vi pleier å kjøpe 4-åringen et nytt blad på flyplassen. Så har hun noe å pusle med på reisen. Eller ei ny hobbybok med klistremerker e.l. Gjerne en ny liten leke. Og lydbok, bøker eller iPad. Hun er som regel alltid opptatt hele reisen.

Lillebror sov omtrent hele flyturen sist. Husk nok bleier og skifteklær. Et ekstra skift til de store barna er også lurt. Plutselig har de sølt en boks juice på seg. ;)

Be om en pute når du kommer på flyet. Godt å ha under armen når man skal amme. :)

Bæretøy til baby er genialt så har man hendene frie!

God tur :D

Masse forskjellig snacks til de eldste. Saltstenger, salte kjeks etc. Frukt, smoothies o.l. Vi gir sjelden om aldri snop på reise, best med sunn snacks for å unngår hurtige blodsukkerhopp.

Vi pleier å kjøpe 4-åringen et nytt blad på flyplassen. Så har hun noe å pusle med på reisen. Eller ei ny hobbybok med klistremerker e.l. Gjerne en ny liten leke. Og lydbok, bøker eller iPad. Hun er som regel alltid opptatt hele reisen.

Lillebror sov omtrent hele flyturen sist. Husk nok bleier og skifteklær. Et ekstra skift til de store barna er også lurt. Plutselig har de sølt en boks juice på seg. ;)

Be om en pute når du kommer på flyet. Godt å ha under armen når man skal amme. :)

Bæretøy til baby er genialt så har man hendene frie!

God tur :D
Snop blir det absolutt IKKE. Må ut å handla noet kjekt till de på mandag.
Takk før alla tips :-)

Har flydd mye med barna, og nå et par ganger med 3 stk. iPad er gull verdt. Har du 1 ville jeg gitt telefonen til den andre - hvis det går. Ellers har min nr 2 ikke likt iPad før nå (er jo bare 2,5, snart 3 år). Da har jeg rett og slett sunget sanger med henne, hatt med tegnesaker og kjøpt mat og drikke på flyet (spennende å få velge selv). Leste også om "fingerdukker" kjøpt på apoteket, som er noe tatoverings-greier eller klistremerker, som man fester på innsiden av fingrene sine. Det tror jeg jeg skal prøve når minste blir litt eldre;)
Ingen av mine verken krangler, eller løper rundt på flyet, så tror på å snakke mye om det på forhånd, ha med aktivitet hvert barn liker (eldste min liker nå å spille kort), og avtale at de f.eks kan kjøpe en ting før avreise (blad med litt "i", f.eks tegnesaker er helt gull).
Minstemann bar jeg i bæresele for å ha armene fri:)
Lykke til - går gjerne bedre enn man tror;) :)

De værsta er att flyget går kl 18.
Hade ingen valg da flyg på dagtid var bytte av fly bara 35 min. De var allt før kort tid me 3 barn

De værsta er att flyget går kl 18.
Hade ingen valg da flyg på dagtid var bytte av fly bara 35 min. De var allt før kort tid me 3 barn
Er du alene med dem? Hvor lang flytur?
Tror jeg da hadde hatt med nattstell og brukt litt av tiden på å stelle og klargjøre for natt!? Gjerne med natta-bøker, og bamser!
Når skal du fly? Lykke til!

Er du alene med dem? Hvor lang flytur?
Tror jeg da hadde hatt med nattstell og brukt litt av tiden på å stelle og klargjøre for natt!? Gjerne med natta-bøker, og bamser!
Når skal du fly? Lykke til!
Flyr tirsdag kvell.kl 18 skall mellan landa i Danmark så vidare till Sverige Gøteborg kl 23:30. Mannen er med.

Flyr tirsdag kvell.kl 18 skall mellan landa i Danmark så vidare till Sverige Gøteborg kl 23:30. Mannen er med.
Med mannen går det nok helt strålende!! Sikkert trøtte barn, men sammen er det jo utrolig hva man klarer!
Lykke til og riktig god tur!!

Vi tok med en slik nakkestøtte som jeg tok under armen når pjokken sov. Brukte den og slik at han kunne ligge inni halvsirkelen.

Hvordan gikk det med dere? Skal ut å fly om 2 uker, så forbereder meg til reisen mentalt :)

Hvordan gikk det med dere? Skal ut å fly om 2 uker, så forbereder meg til reisen mentalt :)
Gick fint med oss. Bara 2 åringen som var redd å fly. Blev bedre efter hvert. De me ska huska på till nest gang er å ikkje fly på eftermiddag kvell .de var trötta å sura.

Back
Topp