Fly med baby

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Planlegger reise med fly når mini er ca 4 mnd, men!
Jeg ønsker å kunne bruke bilstol på flyet pga sikkerhet og slik at jeg kan bruke denne i bil når vi kommer frem.
Ønsker ikke å sende stolen som bagasje, da den ikke blir behandlet pent.
Leser at stolen må være godkjent for feste med topunktsbelte, men sliter med å finne dette.

Noen som har reist med barn på denne måten og har noen erfaringer å dele?
 
Har ikke erfaring med det, men vi kjøpte Britax Römer Babysafe2 i-size og det er godkjent i fly:)
 
Produsentene pleier ha manualer liggende på nettsiden sin. Der skal det stå om setet kan festes med topunktsbelte (som på fly) og noen har også eget punkt om fly.
Cybex har flere som er godkjent og minst ett som ikke er godkjent for bruk på fly.

Du må (bør) bestille eget sete til babyen, hos noen selskap må du da ringe kundeservice for å kunne gjøre det til barn under 2 år
 
Planlegger reise med fly når mini er ca 4 mnd, men!
Jeg ønsker å kunne bruke bilstol på flyet pga sikkerhet og slik at jeg kan bruke denne i bil når vi kommer frem.
Ønsker ikke å sende stolen som bagasje, da den ikke blir behandlet pent.
Leser at stolen må være godkjent for feste med topunktsbelte, men sliter med å finne dette.

Noen som har reist med barn på denne måten og har noen erfaringer å dele?
Du bestiller barnebillett og tar med bilstolen, det er ikke noe problem. Den første stolen skal kunne festes på riktig måte, er det mulig å feste den med belte i bilen, skal det være mulig å feste i flyet.
 
Har lest der, men sto ett eller annet sted at setet måtte være godkjent for montering med 2 punktssele.... blir liksom ikke helt klok. Kanskje bare ringe SAS og høre
Setet må være godkjent for 2punktsbelte ja. De aller fleste babyseter er det, men ikke alle.
Flyselskapene kan ikke hjelpe deg med det. Noen selskap har kun utvalgte bilstoler de godtar, men de har uansett ikke oversikt.
SAS godtar fra 1/12-18 bilstoler til barn både under og over 2 år, men er ikke alle ansatte som er oppdatert på det
 
Har lest der, men sto ett eller annet sted at setet måtte være godkjent for montering med 2 punktssele.... blir liksom ikke helt klok. Kanskje bare ringe SAS og høre
Kanskje bilstolgruppa på Facebook kan hjelpe? Sikkert noen der som har fløyet med SAS :)
 
Back
Topp