Fly med baby

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Hei, skal fly med baby til London i begynnelsen av desember og besøke familie. Skal bestille flybillett nå og lurer på hvilket sete som er best? Innerst eller ytterst? [emoji38] Skal reise alene bort og med følge hjem igjen.. Hvis noen har noen andre tips tar jeg også i mot de [emoji3] Skal ha med vogn og bilstol, så regner med det blir nok å dra på! Håper babyen liker bæreselen!
 
Anbefaler rad 1 eller annet sted med mye beinplass! Har selv syntes det var godt å kunne ha alt jeg trengte rett fremfor meg. Gir deg også muligheten til å strekke litt på beina, som kjennes ekstra nødvendig ut når man har en liten en på fanget.
 
Anbefaler at du bestiller Eget sete til babyen. Da kan du ta med bilstolen inn. Gull å slippe å ha babyen på fanget og tryggere ved turbulens osv. For eget sete må du betale barnebillett. [emoji173]️
 
Vi skal på første flytur i november og har bestilt eget sete til babyen, så kan han sitte i bilstolen inni flyet :) Flere som har anbefalt oss å gjøre det.
 
Jeg har reist en del med baby og småbarn (under 2 år) og har valgt å spare penger på å ikke betale for eget sete til den lille. Men hvis ikke det var viktig for meg å reise økonomisk, ville jeg absolutt hatt det. Men jeg har vært heldig på flyturene og de gangene flyet ikke har vært fult har jeg blitt tilbudt å bytte sete til ett sted med 2 eller 3 ledige seter og dermed fått mer en god nok plass.

Med baby ville jeg alltid valgt å sitte med midtgangen, dette fordi jeg vet at jeg kommer til å reise meg for å bysse, og skifte bleie (på lengre flyturer i alle fall) og jeg ikke liker å være til mer bry en nødvendig :)
 
Rad 1 kan være fin, men ellers er ofte seteradene med mer plass ved vinge/nødutgang og da kan man ikke ha ting på gulvet. Upraktisk med baby.

Vi har heller aldri hatt eget sete til baby selv om jeg godt kan se for meg at det er praktisk. Ellers har jeg stort sett bare flydd med fler, så vi har hatt en rad for oss selv og kan veksle litt på hvor vi sitter. Hadde jeg reist alene hadde jeg nok foretrukket midtgang.
 
Rad 1 kan være fin, men ellers er ofte seteradene med mer plass ved vinge/nødutgang og da kan man ikke ha ting på gulvet. Upraktisk med baby.

Vi har heller aldri hatt eget sete til baby selv om jeg godt kan se for meg at det er praktisk. Ellers har jeg stort sett bare flydd med fler, så vi har hatt en rad for oss selv og kan veksle litt på hvor vi sitter. Hadde jeg reist alene hadde jeg nok foretrukket midtgang.

Det er heller ikke lov å ha baby ved nødutgangen :)
Enig med rad 1, men jeg har selv aldri bestilt tidlig nok til å kunne velge den :p
 
Man har vel ikke lov til å ha ting på gulvet ved rad 1?
 
Det tror jeg også. Men det er først og fremst ved take of og landing. Og hvis setebelteskiltet lyser. (Kan være jeg tar feil)

Noen ganger så er det nødutgang ved rad 1, da er det ikke lov til å ha ting der i det heletatt. Men hvis det er en vegg forran så kan man ha ting der, men ikke under take off og landing.

Tror jeg ville valgt å sitte på ytterste sete i tilfelle det måtte bleieskift til osv, selv om det er litt slitsomt i forhold til amming kanskje.
 
Skal fly på søndag, er spent! Vi har ikke eget sete til babyen, ble 12k for oss voksne fra Sørlandet til Nordland. Lurer på om flyskrekken vil kjennes bedre eller verre med verdens viktigste person på fanget...
 
Så smart med eget sete :) tenkte vi ikke på en gang...
Vi var i Spania nettop, reiste da han var 6 uker. Fullt fly begge veier og vi fikk ikke valgt sete annet enn byttet oss til midten og ytterste sete. Funket veldig fint og turen fikk bra begge veier - fikk ei pute til mini til hodet/armen under amming å når han lå der - sov det meste av turen :)
Men absolutt smart med et ekstra sete om man skal langt :)
 
Vi skal ikke fly før til jul. Bergen-Oslo-Tromsø-Evenes t/r [emoji13]. Håper Rolf har eget sete (ikke jeg som har bestilt).
 
Vi skal ikke fly før til jul. Bergen-Oslo-Tromsø-Evenes t/r [emoji13]. Håper Rolf har eget sete (ikke jeg som har bestilt).

For å få sete må man ringe. Lurt å sjekke så tidlig som mulig. Ofte fulle fly til jul. [emoji173]️
 
Håper man kan ha ferdigblandet Nan med i håndbagasjen.
 
Har da bestilt sete ved vinduet ene veien og ved midtgangen andre, spent på hva som blir best! Og i fotobutikk å tatt passbilde, ser ut som en bitteliten fengselsfugl [emoji38][emoji23]
 
Det er eget avkryssingsfelt nå, for «baby vil ha eget sete» [emoji1303]

Jøss. Ting forandrer seg kjapt. Sist jeg skulle ha sete til en under to år, holdt de på å dåne på kundeservice. Måtte tilogmed sende bilde av bilstolen og merket med fly-godkjenning. [emoji23]

Bra det skjer ting.
 
Noen som vet om det fins noe sted på Værnes hvor man kan amme litt mer for seg selv?
 
Back
Topp