Fly med baby

Junibaby18

Glad i forumet
Hei!
Trenger alle tipsene jeg kan få her.
Vi skal fly til USA i påsken, da er datteren vår 11 mnd. Vi har sett litt på «flybaby», men er så usikker på hva jeg skal gjøre.
Kjenner at det er flyturen jeg stresser mest med.

Mår hun er 11 mnd, kan hun sitte i paraplytrille?
Og hva med badetøy? For man må vel ha en egen badedrakt som man kan ha bleie i?
Hva smører man en baby med av solkrem?

Føler meg dum som et brød, har så mye spørsmål[emoji23] håper noen der ute kan gi meg tips her!
 
Hei!
Trenger alle tipsene jeg kan få her.
Vi skal fly til USA i påsken, da er datteren vår 11 mnd. Vi har sett litt på «flybaby», men er så usikker på hva jeg skal gjøre.
Kjenner at det er flyturen jeg stresser mest med.

Mår hun er 11 mnd, kan hun sitte i paraplytrille?
Og hva med badetøy? For man må vel ha en egen badedrakt som man kan ha bleie i?
Hva smører man en baby med av solkrem?

Føler meg dum som et brød, har så mye spørsmål[emoji23] håper noen der ute kan gi meg tips her!

På flyturen er hun overlegent tryggest i bilstolen sin. Hvis hun fremdeles passer i den, kan du bruke babystolen, ellers må du ta med stol nr.2.

Hun kan sitte i paraplytrille, men det blir nok slitsomt for henne etterhvert, og du bør ha vogn/trille som kan legges helt ned.

https://www.nrk.no/livsstil/ikke-gjor-dette-1.8226568

Det finnes badebleier i USA også. Du trenger ikke badedrakt til så små barn. Mest sannsynlig blir det ingen bading, for babyen bør holdes vekk fra solen.
 
På flyturen er hun overlegent tryggest i bilstolen sin. Hvis hun fremdeles passer i den, kan du bruke babystolen, ellers må du ta med stol nr.2.

Hun kan sitte i paraplytrille, men det blir nok slitsomt for henne etterhvert, og du bør ha vogn/trille som kan legges helt ned.

https://www.nrk.no/livsstil/ikke-gjor-dette-1.8226568

Det finnes badebleier i USA også. Du trenger ikke badedrakt til så små barn. Mest sannsynlig blir det ingen bading, for babyen bør holdes vekk fra solen.
Finnes jo uv-tøy man kan bruke ved bading da :)
 
Ja, men det skjermer ikke hender, føtter eller ansikt. :)
Da kan man heller ta med et lite basseng og bade i skyggen. :)
Joda, det gjorde vi (altså, kjøpte et lite basseng og lot baby bade der) :) men en gang var vi i bassenget, uv-tøyet var altfor stort så det dekket henne ca fra topp til tå :p og uv-hatten hadde skjerm, så hun var ikke i sola i det hele tatt :happy:
 
Det beste på flyet er bilstolen. Da slipper du også å leie bilstol i USA. Vet ikke om man får med bilstol nr 2 inn på flyet... hvis ikke så er både flyebaby, bedbox og cares sele kjekke. Det er absolutt enkelst at hun har eget sete på flyet.

Pakk med diverse leker, og mat for hele turen. Smart med mat hun må plukke selv for da bruker hun litt tid. Klistremerker har alltid vært en hit her på flytur. Og regn med en flytur uten mye avslapping på voksne.

Går fint med trille men burde ha en variant hvor man hvertfall har nesten flat liggestilling!

Både vanlige bleier og badebleier er lett å få tak i, så det er null stress. Kjøp med solkrem for babyer fra Norge. (Ellers har det ril babyer i USA også). Det er veldig smart med uv drakt. Hvertfall en t-skjorte variant. Mine har alltid badet mye selv når de var 1 år. Hadde aldri hatt sjangs til å holde de i ett lite basseng i skyggen. Og de tåler faktisk litt sol.

De fins masse smarte artikler med tips til lange flyturer med så små barn på nett, så Google it!

Og kos dere på ferie!
 
På flyturen er hun overlegent tryggest i bilstolen sin. Hvis hun fremdeles passer i den, kan du bruke babystolen, ellers må du ta med stol nr.2.

Hun kan sitte i paraplytrille, men det blir nok slitsomt for henne etterhvert, og du bør ha vogn/trille som kan legges helt ned.

https://www.nrk.no/livsstil/ikke-gjor-dette-1.8226568

Det finnes badebleier i USA også. Du trenger ikke badedrakt til så små barn. Mest sannsynlig blir det ingen bading, for babyen bør holdes vekk fra solen.

Paraplytrille har jeg kjøpt, men den kan vel ikke være med inn på flyet?
 
Det beste på flyet er bilstolen. Da slipper du også å leie bilstol i USA. Vet ikke om man får med bilstol nr 2 inn på flyet... hvis ikke så er både flyebaby, bedbox og cares sele kjekke. Det er absolutt enkelst at hun har eget sete på flyet.

Pakk med diverse leker, og mat for hele turen. Smart med mat hun må plukke selv for da bruker hun litt tid. Klistremerker har alltid vært en hit her på flytur. Og regn med en flytur uten mye avslapping på voksne.

Går fint med trille men burde ha en variant hvor man hvertfall har nesten flat liggestilling!

Både vanlige bleier og badebleier er lett å få tak i, så det er null stress. Kjøp med solkrem for babyer fra Norge. (Ellers har det ril babyer i USA også). Det er veldig smart med uv drakt. Hvertfall en t-skjorte variant. Mine har alltid badet mye selv når de var 1 år. Hadde aldri hatt sjangs til å holde de i ett lite basseng i skyggen. Og de tåler faktisk litt sol.

De fins masse smarte artikler med tips til lange flyturer med så små barn på nett, så Google it!

Og kos dere på ferie!

Takk for gode råd!
Ja man smører Med solkrem pluss uvdrakt? Og skal man ha vanlig bleie under badebleien? Eller holder det med bare badebleie.
 
Takk for gode råd!
Ja man smører Med solkrem pluss uvdrakt? Og skal man ha vanlig bleie under badebleien? Eller holder det med bare badebleie.

Bare badetruse holder :) Poenget er jo at de skal holde på bæsj, slippe ut urin, og ikke bli tunge og ubehagelige :)
 
Vi var på Kreta da minstemann var 3 mnd, eller det vil si mannen var ikke med bare meg og 4 barn å det gikk supert. Jeg hadde flybaby men til ei på 11 mnd hadde jeg nok ikke brukt den. Jeg hadde med badebleier og høy solfaktor beregnet på barn og sensitiv hud, kjøpte den på apoteket. Jeg hadde med meg bagvogna altså en Emmaljunga city cross.

Vi drar igjen nå i januar da er minstemann 8 mnd kommer til å ha han på fanget, bagvogna er byttet ut med sportsvognen men samme vogn. Kommer til å kjøpe med oss mat for hele uka.
 
Vi har reist mye med barn og aldri tatt med bilstol. Det hadde jeg aldri orka.
 
Vi har reist mye med barn og aldri tatt med bilstol. Det hadde jeg aldri orka.

Har reist med bilstol og det var faktisk overraskende enkelt med riktig bilstol :) Kjørestilen er jo gjerne verre og farten høyere i andre land, så jeg tar ikke sjansen kjenner jeg, ihvertfall ikke når det var såpass enkelt :)
 
Back
Topp