Fly med baby

Frumommy

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Noen som har erfaringer med å fly med baby? Kom gjerne med tips og triks.
Neste uke er lille 7 uker og jeg skal ha han med på fly. Vi må mellomlande i Oslo. Fullammer, men skulle gjerne hatt med en flaske som "back up", men vet jeg ikke får ta det med gjennom sikkerhetskontrollen. Han tar ikke smokk noe som gjør at det bare er pupp som er godt nok for å roe ned. Skal ha han i en bæresele på magen også tar vi stellevesken som håndbagasje. Sjekker inn vogn og en bag som jeg kan ha som ryggsekk.

Du får med mat til baby gjennom sikkerhetskontrollen :happy: vi fikk med ferdigblandet nan, pulver og kokt vann da vi dro til Kreta med frøkna da hun var 4mnd :happy:

Ja, ikke noe stress på innenlandsflygninger. På stanstead derimot forlangte de at jeg skulle åpne den ferdigblandet hippien jeg hadde kjøpt.
Et tips er å rense nesen til baby med saltvann på forhånd. Sånn at de ikke får vondt i ørene. Men flyr du med SAS så får du gå først ombord når du har med baby :-)

Flaske får du tatt med inn, men tror kanskje jeg ville ha satset på å amme i stedenfor om det er hva dere er vane med. Husk å ta med ekstra skift (BH og overdel) til deg pluss flere ammeinnlegg osv. Og skift til lille. Pluss poser for å putte skittentøy i :)

Ja, ikke noe stress på innenlandsflygninger. På stanstead derimot forlangte de at jeg skulle åpne den ferdigblandet hippien jeg hadde kjøpt.
Et tips er å rense nesen til baby med saltvann på forhånd. Sånn at de ikke får vondt i ørene. Men flyr du med SAS så får du gå først ombord når du har med baby :-)
Vi flyr med sas [emoji106]

Vi flydde da lille var 3 uker. Hadde bæreselen og teppet med på flyet samt stellevesken og smokken. Hun var kun våken den ene avgangen og da pga en bæsjebleie. Da ammer jeg henne og hun sov hele reisen. Det virket som om hun likte fly-duren:)
Jeg var veldig glad for amme sjalet (greit å skjerme lille og skjule seg litt) og bæreselen samt et teppe å ha henne inni da det ikke er like enkelt å ta på bæreselen inni flyet og det er kaldt i oppgangene.:sorry:

Foretrekker dere å sitte med vindu eller midtgang når dere har med baby på fly? [emoji4]

Midtgang. Man får ikke lov til å sitte ved vinduet med baby i tilfelle evakuering. Var iallefall slik før.
Jeg flydde når K var 3 uker og fikk vindus plass begge gangene.

Jeg flydde når K var 3 uker og fikk vindus plass begge gangene.

Okei! Jeg fløy mye med eldste når hun var lita og da var det policyen. Men det er jo snart 10 år siden også :-) men jeg synes uansett at det er kjekt å ha stellebag lett tilgjengelig hvis det skulle være bæsj eller diverse. Blir trangt å ha den mellom beina

Okei! Jeg fløy mye med eldste når hun var lita og da var det policyen. Men det er jo snart 10 år siden også :) men jeg synes uansett at det er kjekt å ha stellebag lett tilgjengelig hvis det skulle være bæsj eller diverse. Blir trangt å ha den mellom beina
Åja, det forandrer seg nok til stadighet. :happy: Jeg hadde stellebagen mellom beina men det var jo kun 50 minutter så;)

Back
Topp