Fly med baby!

Armywife

Blir kjent med forumet
Hei jeg skal fly med baby for første gang og da er hun akkurat 2 mnd, noe jeg bør tenke på eller kan gjøre under flyturn for at hun skal ha det bra?

Første gang Vesla var ute å fløy var til Island da hun var 2 mnd..
Jeg passet på å ha rikelig med bleier, stellematte, skift, litt "leker" og bæresjal.
Vi hadde med oss bilstolen å var heldige. Flyet var ikke fullt så de kabinansatte fikset det slik at vi kunne ha bilsetet ved siden av oss.. Så da kunne vesla ligge i det.

Hvis du fullammer prøv å få vindus sete. Da kan du evnt amme uforstyrret.

Bleier, våtservietter, ekstra skift, pledd (blir fort kaldt), noen leker som lager lyd som hun kan klemme på.

Fløy med min datter i 4 t på 1 mnd dagen hennes... Hun sov fra før vi gikk ombord, til vi landet. Snakk om flaks :-D :-D

Hvor langt skal du fly? Da lillegullet var nesten 4 mnd så reiste vi til Thailand. Bestilte billettene i siste liten og da var det for kort varsel til å få sånn babykurv på turen ned, men på turen tilbake fikk vi det. Var utrolig greit med en kurv vi kunne legge han i på den lange turen. Så det anbefaler jeg at du spør etter på forhånd hvis turen går langt avsted.
Ellers hadde vi med stellebag og et par leker. Er anbefalt å amme/gi flaske/gi tutt under take-off og landing, skal visst hjelpe mot dotter i ørene. Vi syntes også det var utrolig praktisk å bruke bæresele på flyplassene.

Me ska og fly på mandag. De blir en kort tur før bør del 55 minuter. Eg tenker flaska pupp smokk. Bleieskift. Så e det viktigt att barnet får smokken eller puppen ved upp og ned landing pga hinder før øronværk.

Mest sannsynlig så blir hun å sove under hele turen.

Det er lurt å amme/gi flaske under letting og landing, eller hold smokken i munnen slik at hun patter på den. Det kan forhindre dotter i ørene, som kan være smertefult hos så små.

Vi har flydd mye med jenta vår, har aldri hatt noe problem med det. Når hun var så liten hadde vi med en leke eller to, men hun sov og spiste bare på flyreisen ;)

Håper mi også sover hele turen, men hun er ofte litt urolig på ettermiddag /kveld :(

Tutt/flaske/pupp ved takeoff/landing. Ellers trenger du ikke å tenke på noe. Pakk minst mulig, så slipper du å drasse på så mye.

Hvis hun gulper mye ville jeg tatt med en ekstra overdel til deg! :)

Her flydd 4 ganger m min lille på 3.5 mnd. Flyturer på 50 min.
Jeg kjøpte ekstra sete for jeg vil ha med setet.
På 2 av flyene var det stappfullt, og da flyvertinnen sa "det er ikke sikkert du kan bruke setet, du skal få lapp i tilfelle det må med bagasjen", var det en lettelse og kunne si at det trengtes ikke for han har eget sete :)
Jeg orker ikke tanken på å sitte ved siden av fremmede med baby på fanget.

Ellers brukte jeg bæreselen på flyplass. Når vi landet var det over i bæreselen igjen. Tungt å bære i setet synes jeg.
Min sov på turene med tutt. Passet på at han tuttet på opp og nedtur.

Jeg fløy en del de først månedene med lille. Hun skrek ofte på vei opp og ned, men det gikk fort over. En fordel om man kan klare å få dem til å drikke opp og ned, men jeg slet med å time dette, så det var ikke alltid det gikk helt som planlagt. Smokk er et alternativ. sist gang vi fløy var hun ca 10 måneder, og da reagerte hun ikke lenger:)

Back
Topp