Fly med baby på 5 mnd

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Da har samboer ordnet seg fri i påska så da skal vi besøke svigers.... Blir to flyturer hver vei på 40-60 min hver.

Noen som har flydd med baby før som har noen gode tips å komme med?? Bestiller nok billetter i morra....
 
Her ble det mye flying med første barn for tre år siden. Det gikk kjempefint :) Smokk er godt å ha, ellers så ammet jeg når flyet tok av for å utligne trykket i øret/bihulene.

Ellers så ble det mye håndbagasje etterhvert, så når jeg reise alene så var det greit med bæresele. Å drasse med bilstol er rimelig upraktisk. I tillegg så hadde jeg med en leke som hun kunne se/ta på :) Våre flyturer gikk kejmpefint. Bare huske å ha med kleskifte i tilfelle bæsjebleie type "oppover rygg og overalt" :happy:
 
Her ble det mye flying med første barn for tre år siden. Det gikk kjempefint :) Smokk er godt å ha, ellers så ammet jeg når flyet tok av for å utligne trykket i øret/bihulene.

Ellers så ble det mye håndbagasje etterhvert, så når jeg reise alene så var det greit med bæresele. Å drasse med bilstol er rimelig upraktisk. I tillegg så hadde jeg med en leke som hun kunne se/ta på :) Våre flyturer gikk kejmpefint. Bare huske å ha med kleskifte i tilfelle bæsjebleie type "oppover rygg og overalt" :happy:

Bilstol må vi nesten ha med og ikke lyst å sende den med bagasjen med tanke på skade....

Litt usikker på vogna.... Mulig di har ei gammel på over 20 år der vi kan bruke di dagene vi er der....

Bæreselen skal hvertfall være med :) praktisk på flyplassen :)

Heldigvis er vi to til å ta oss av håndbagasjen ;)
 
Bæresellen er GULL verdt når man flyr med baby! Jeg og Trym fløy med rutefly til Oslo da han var 2 mnd gammel gikk bare fint, hadde 5ml sprøyte med sukkervann og smokk så tok jeg litt sukkervann på smokken sånn at den ble mer intresang :) går ann å leie flybaby men usikker på om det går med 5 mnd baby da :p
 
Tror egentlig ikke vi kan ta med vogna..... Med tanke på plass i bilen vi blir hentet med......
 
Vi fløy med lillegutt når han bare var ni dager gammel. Han sov hele flyturen, og merket ingenting. Men nå var han veldig liten da :) og bilstolen ble fraktet i spesialhåndbagasjen med bare den beskyttelsen som man får på flyplassen - var ikke en ripe i den. Mulig vi var heldige :)
 
Vi fløy med lillegutt når han bare var ni dager gammel. Han sov hele flyturen, og merket ingenting. Men nå var han veldig liten da :) og bilstolen ble fraktet i spesialhåndbagasjen med bare den beskyttelsen som man får på flyplassen - var ikke en ripe i den. Mulig vi var heldige :)

Hadde dere den med inn i flyet?? Bilstolen altså ;)
 
Snike fra september... Når eg har flydd med Widerøe har eg fått me meg bilstolen (maxi cosi) inn på flyet! Då har det vert ledig plass så ho har fått sitte i setet på turen! :)
Eg e veldig skeptisk på å sende bilstolen sjøl om det e spesialbagsje... Veit aldri korleis den blir behandla på turen då! Så du kan be om å få ha stolen heilt til du går ombord og gi den til flyvertinna inne på flyet visst dei ikkje er snille og lar deg ha den! Eller så får du den igjen når du skal gå av flyet!
 
Dukket opp en ny ting som jeg ikke tenkte på når vi bestilte billetter.... Nemlig døgnrytme :p så begge veier skal hun egentlig være lagt før vi er fremme :p

Satser på det går bra likevel og at ho klarer sove underveis i fly/bil ;)
 
Flydde med henne da hun var 5 uker og storebroren var 3 uker første gang, kanskje litt enklere enn med en eldre baby men.

Har erfaring med at det går veldig greit, hvis du ammer kan du legge henne til om hun blir urolig:D går nok kjempefint
 
Flydde med henne da hun var 5 uker og storebroren var 3 uker første gang, kanskje litt enklere enn med en eldre baby men.

Har erfaring med at det går veldig greit, hvis du ammer kan du legge henne til om hun blir urolig:D går nok kjempefint

Hørt ei i barselgruppa ikke fikk lov å amme.... Men når flyvertinna var gått forbi gjorde ho det likevel :p
 
Hørt ei i barselgruppa ikke fikk lov å amme.... Men når flyvertinna var gått forbi gjorde ho det likevel :p

haha.. hva!? Amma på flyet jeg, hvis de hadde hatt noe imot det kunne de hoppa ut i fallskjerm.. barna må jo få mat:p
 
Litt utydelig når jeg skreiv kanskje, men tenkte ved avgang/landing ;)
Ja, jeg fikk faktisk anbefalt av flyvertinnen å amme ved letting og landing, så da gjorde jeg det:) Som sakt hun sov, men når vi dro til Egypt (6 timer med fly) ammet jeg ved letting, og hadde bestillt seter på første rad og fikk sånn barneseng hengende ut av veggen og der satt hun når hun var våken og sov så pent når hun sov :) veldig deilig å slippe å ha hun på fanget alle de timene;) også hadde hun noen leker å leke med :) så hvis du er rask å bestiller de setene forran og sier ifra at du har barn så ordner de med den sengen slik at de har den på den flyvningen ;)
 
Last edited:
Ja, jeg fikk faktisk anbefalt av flyvertinnen å amme ved letting og landing, så da gjorde jeg det:) Som sakt hun sov, men når vi dro til Egypt (6 timer med fly) ammet jeg ved letting, og hadde bestillt seter på første rad og fikk sånn barneseng hengende ut av veggen og der satt hun når hun var våken og sov så pent når hun sov :) veldig deilig å slippe å ha hun på fanget alle de timene;) også hadde hun noen leker å leke med :) så hvis du er rask å bestiller de setene forran og sier ifra at du har barn så ordner de med den sengen slik at de har den på den flyvningen ;)

Skal bare fly korte turer ca 45 min så klarer oss nok uten senga ;)
 
Back
Topp