Fly med baby 5 mnd

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Da har samboer ordnet seg fri i påska så da skal vi besøke svigers.... Blir to flyturer hver vei på 40-60 min hver.

Noen som har flydd med baby før som har noen gode tips å komme med?? Bestiller nok billetter i morra....

Gi flaske/smokk/bryst op og ned ellers er det lite å tenke på.
Pakk lite med deg ombord i fly så slipper du å drass på så mye.

som nevnt over.. gi mat ved take off og landing.
pakk stellesaker i en engen liten pose så du slipper å holde på så masse hvis du må skifte bleie.
ta med engangs stelleunderlag og teppe. stellebordene på flyet er bare harde plater.
ha med ekstra sutt i tilfelle den du har triller under flysetet.
ha barnet i bæretøy når du skal inn og ut av flyet. da har du 2 frie hender å bære med pluss at den lille blir skjermet for alle inntrykkene.

Takk for innspill :-)

Noen som har erfaring med å sende vogna med flyet?? Er heilt ny og ikke lyst å ødelegge den....

Di har ei gammel vogn der som er ca 22 år som vi kan bruke di dagene vi er der.... Men ser for meg den er stor og tung å trille....

Bilstolen må vi nok ha med for ikke noen andre i familien der som har bilstol vi kan låne.....

Noen som har erfaring med å sende vogna med flyet?? Er heilt ny og ikke lyst å ødelegge den....

Di har ei gammel vogn der som er ca 22 år som vi kan bruke di dagene vi er der.... Men ser for meg den er stor og tung å trille....

Bilstolen må vi nok ha med for ikke noen andre i familien der som har bilstol vi kan låne.....
har aldri hvert noe problem for oss.. vi har flyd til Island 1-2 ganger i året.. hvert en tur i spania.. Å det har gått veldig fint.
Du kan kjøpe/leie prampack som beskytter vogna ekstra i stedet for bare plast.. :)
men vi har alltid bare hatt plast. å det har gått helt fint!

Ville leid eller kjøpt prampack. Hvis du ikke pakker vogna i den så vil du ikke få igjen på forsikring desverre..

Vi har Prampack, hadde aldri sendt vogn uten.
Ang bilsete så leier flere barneutstyrbutikker og forsikringsselskaper leier ut. Du kan også ta den med deg ombord hvis den får plass i hattehylla (den hadde jeg ikke sendt med fly i fare for slag
).

Last edited:
Har flydd utallige ganger med baby. Aldri hatt problemer med vogna heller:) 40-60min flyvning er jo ingenting så du trenger ikke å bekymre deg med mindre h*n blir urolig og da kan du eventuelt gi smokk eller pupp.

Du kan ha med bilsete inn på flyet om det får plass i hattehylla eller om du bestiller eget sete til det :)
Ellers som di sier over, vi hadde i tillegg med saltvannsspray som vi ga før vi letta

Bæresele var gull verdt for oss og send vognen i prampack, mulig du får plass til bilstolen i den også

Bæresele, et par leker til flyturen (selv om min som var 4,5 mnd synes spyposen og koppholderen var mest interessant), amme/flaske/smokk til take-off og landing. Var ikke noe problem da jeg fløy med baby.

Jeg leide en prampack, ville ikke risikere at vognen ble ødelagt.

Du kan ha med bilsete inn på flyet om det får plass i hattehylla eller om du bestiller eget sete til det :)
Ellers som di sier over, vi hadde i tillegg med saltvannsspray som vi ga før vi letta

Vet du om maxicosi får plass i hattehylla??

Kjipt å betale for sete når vi ikke kommer til å bruke det..... Koster nok med billettene.....

Takk for innspill :)

Har ikkje haft noen problem med varken vogn eller bilstol har flydd 3 ganger

Fløy tur retur Tyrkia når poden var 5 mnd. Gikk strålende. Kjøpte en softbag som han sov i på flyet og det angrer jeg ikke på.

Vi leide flybaby. Det var veldig greit! Og ikke minst noe bæretøy til alle køer osv..:)

ja vi brukte det masse. Hun koooste seg hele veien til Spania og sovnet også:) Var 5 1/2 måned:)

Back
Topp