fly med ørebetennelse?

stephi

juni 2012 :-)
har så ingen erfaring med ørebetennelse, men ingrid fikk nå påvist dette i dag og begynte på en penicilinkur. men vi skal jo da egentlig dra til sydligere strøk nå førstkommende onsdag, noen som har flydd med ørebetennelse her, stakkars lille, kan jo ikke være godt i det hele tatt. skal til øre nese hals lege i morgen.
 
Tar hun smokk? I så fall bør hun ha den ved takeof og landing. Eller gi flaske eller pupp :)
Trykket ved takeof og landing kan gjøre vondt verre desverre. Snakker av erfaring,jeg var ørebarn til jeg var 17 ;)
Ha med paracet i handbagasjen i tilfelle hun skulle få vondt. Og nå er hun jo under behandling og :)
Får hun penicilin som hun drikker eller dråper i ørene?
 
hun drikker den. ørelegen skulle avgjøre om hun skulle få dråper var vist noen seriøse bivirkninnger for de små
 
Desse bivirkningene har jeg aldri hørt om. Bare at ved hyppig bruk,så kan man bli resistent :)
Eldste min har vært ørebarn siden han var 3mnd. Og jeg har forlangt dråper til han,og fått dette uten problem :)
Dråpene virker lokalt,menst en penicillinkur virker på hele kroppen. Hadde jeg skulle tatt i mot penicillin hver gang han hadde ørebetendelse,så hadde det blitt ca 10 kurer før han fylte 1år.
Men siden du skal til ønh i morga,så vil du få svar på alt du lurer på av ekspertene innen for områder :)
 
Nei, nei!! Dere må ikke finne på å reise! Dessverre, det er så fryktelig vondt med trykk når de eller vi har ørebetennelse ! Hun kommer til å få d helt jævlig.

Søsteren min fikk beskjed fra øre nese hals lege (tanteungen min hadde) at man skal vente minst 2 uker.
Jeg fikk påvist en liten ørebetennelse på Lilja en søndag, skulle fly en onsdag, var på kontroll tirsdag, og fikk legen å skrive erklæring på at man ikke kan fly pga. Sykdom. Alle i reisefølge kan visst skrives opp og da får dere tilbake billettene om dere har forsikring.
 
det gikk vist på skjellettet og tenner vistnok. men tar ikke til meg alt før jeg har hørt fra de som driver med dette, almennlegene vet ikke alt desverre. .
hva mener man med ørebarn?
 
det gikk vist på skjellettet og tenner vistnok. men tar ikke til meg alt før jeg har hørt fra de som driver med dette, almennlegene vet ikke alt desverre. .
hva mener man med ørebarn?
Nei, hør med ekspertene imorgen:)
 
jeg tenker at det er forskjellig grad av ørebetennelse også, hun har ikke hatt noen sykdomstegn eller feber. bare litt klissete øre, og legen så ikke noe pga ørevoks. tror nok ønh legen vil ta en bedre titt og jg meg ordentlig beskjed.
 
det gikk vist på skjellettet og tenner vistnok. men tar ikke til meg alt før jeg har hørt fra de som driver med dette, almennlegene vet ikke alt desverre. .
hva mener man med ørebarn?
Ørebarn er barn som gjerne har kroniske problemer med ørene, som hyppige ørebetennelser eller barn som må ha dren :) Jeg var selv et ørebarn men da pga dren
 
det hørtes slitsomt ut, hverfall hvis det stadig dukker opp feber med disse ørebetennelsene
 
Ja det e ufattelig grusomt vondt.. Poppe og rive i øyrene når flyet tar av og ska landa...unne ingen den opplevelsen altså..:confused:

Sent from my GT-P7510 using BV Forum
 
jeg tenker at det er forskjellig grad av ørebetennelse også, hun har ikke hatt noen sykdomstegn eller feber. bare litt klissete øre, og legen så ikke noe pga ørevoks. tror nok ønh legen vil ta en bedre titt og jg meg ordentlig beskjed.

Min har heller ikke hatt feber i forbindelse med ørebetendelse :)
Ørebetendelse er ørebetendelse ;) Kommer av væskeannsamlig i mellomøret. :)
 
Jeg hadde aldri tatt med barn med ørebetennelse på fly. Har selv flydd med ørebetennelse og det var heeeelt grusomt!
Hørselen kan jo også bli skadet.

Håper du får svar på ønh i morgen
 
ja håper jeg får svar i morgen, men det ser i grunn dårlig ut. hvis det er så galt å fly med det,må jeg jo bare unngå det.
 
Hadde aldri reist. Har ørebarn, og trommehinna har sprukket flere ganger og det er fryktelig vondt. Trykket i flyet kan lett sprekke den.
 
det gikk bra. hun har riktig nok sprukket venstre trommehinne, men fikk beskjed om at det ikke gjorde noe å fly ettersom hun har påbegynt behandling osv. skulle bare gi nesespray og paracet før vi dro. men vi avventer fortsatt å ser ann formen da hun hadde ganske høy feber i går.
 
det gikk bra. hun har riktig nok sprukket venstre trommehinne, men fikk beskjed om at det ikke gjorde noe å fly ettersom hun har påbegynt behandling osv. skulle bare gi nesespray og paracet før vi dro. men vi avventer fortsatt å ser ann formen da hun hadde ganske høy feber i går.

Ja, det skjønner jeg. Kan ikke være no morro på ferie med en syk baby:-/
Håper hun fort blir bedre:) pleier å gå ganske fort når man har begynt på behandling.
 
vi håper på det, er fortsatt litt usikker siden jeg har hørt om så mange som har hatt så vondt.
 
Storebror her hadde øebetennelse i romjula. Fikk feber og hadde kjempevondt i øret 2.juledag. Han har fortsatt vondt.... Var hos legen for ei uke siden, og det er et stort hull i trommehinna hans. Så nå er det antibiotikakur. Aller helst skal man klare seg uten antibiotika for ørebetennelse siden bakteriene har lett for å bli resistente. Men nå må han siden det fortsatt er vondt. Men vondt vil det være til det er grodd, noen uker sa legen...

Bare pass på at det ikke kommer vann inn i øret, for det gjør vondt. Men det sa de sikkert.

Samsung via BV-appen <3
 
Back
Topp