Fly langt når gravid?

Malloo

Betatt av forumet
Hei dere. planen har vært en stund å reise til ett langdistanse land i januar/februar. Dvs til typ Asia eller sør amerika. Med da flyturer på 12 timer osv i strekk.
På den tiden er jeg mellom 4-5 måneder. har noen erfaringer eller anbefalinger eller bare tanker rundt dette?
Burde det gå fint, eller burde vi droppe det?

Har ingen aning, men ville hatt med en bekreftelse fra legen på hvor langt du er på vei i tilfelle du ser stor ut og ser lengre på vei ut. Dette slik at du skal komme deg hjem igjen :-)

Har ingen aning, men ville hatt med en bekreftelse fra legen på hvor langt du er på vei i tilfelle du ser stor ut og ser lengre på vei ut. Dette slik at du skal komme deg hjem igjen :)
Jeg hadde dette, å fikk alikevel store problemer med å få ta fly hjem fra Tyrkia i uke 29.

Har bare god erfaring med det. Fløy t/r Alaska da jeg var 7 måneder på vei, og det gikk helt fint. Hadde med papirer, på engelsk, i tilfelle noen skulle bli vanskelige. Lurt å sjekke hva flyselskapet krever også, Iceland air som vi fløy med tillot flyvning ganske tett opptil termin, men jeg vet andre har strengere regler. Jeg trengte aldri vise papirer, forresten. Lurt å bevege seg litt rundt på flyet, og ta på støttestrømper.

Jeg hadde dette, å fikk alikevel store problemer med å få ta fly hjem fra Tyrkia i uke 29.
Hmm det er jo dårlig. Har ingen erfaringer selv med dette, men bare lest at det er anbefalt. :)

Leste på nettet at det ikke er anbefalt å fly mer enn 6 timer, pga blodpropp-fare. Vi hadde tenkt oss til USA, men tror vi dropper det...

Men det går nok fint om man tar alle forhåndsregler som støttestrømper, beveger seg mye, drikker mye etc :smiley-bounce012 Jeg tør bare ikke å ta sjangsen:dance018

Leste på nettet at det ikke er anbefalt å fly mer enn 6 timer, pga blodpropp-fare. Vi hadde tenkt oss til USA, men tror vi dropper det...

Men det går nok fint om man tar alle forhåndsregler som støttestrømper, beveger seg mye, drikker mye etc :smiley-bounce012 Jeg tør bare ikke å ta sjangsen:dance018
Godt poeng, drikke mye er også viktig! Flyvertinnen gikk hele tiden og stakk til meg ekstra vann på turen over til Alaska, husker jeg :woot:

Back
Topp