Fly i uke 26/27 - syden?

candyface

Forelsket i forumet
Hvordan er det å fly i uke 26/67, går det helt fint?

Og kypros er planen, noe jeg bør være obs på om jeg reiser til sydlige strøk?

Du bør sjekke med flyselskapet du skal reise med om du trenger legeerklæring på at du kan reise. Som regel trenger man ikke det før etter uke 28 utenlands. Men kan uansett være lurt å ha med seg i tilfelle de er i tvil om hvor langt du er på vei. Jeg kjørte fly i slutten av uke 32, og jeg synes flyturen gikk kjempe bra. Gikk mye frem og tilbake på flyet da. Fikk beskjed om at det var viktig å bevege seg mye under flyturen.

Så må du passe på at forsikringen dekker graviditet, i tilfelle det skjer noe. Selv om sannsynligheten er liten så vet jeg av erfaring at det kan skje. Og da er det greit at forsikringen er i orden.

Før jeg reiste til syden som gravid  fikk jeg beskjed om å passe på hva jeg spiser, f.eks at kjøttet er gjennom stekt. Slik du ville gjort hjemme. Drikke vann av flaske. Og ikke spis salat o.l på restaurant, siden de kan ha vasket det i springen. Og ta pauser i fra sola. Jeg ble også anbefalt å bruke støttestrømper på flyet.

Går helt fint å fly, er vel fra uke 28 man må ha legeerklæring med.

Ikke spis salat, og pass på at all mat er godt gjennomstekt. Støttestrømper på flyet er positivt. Pass på å drikk masse masse vann og kjøl deg ned ofte.

Ellers, kos deg! :D

Back
Topp