Fly i tidlig svangerskap

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!
Jeg er gravid for tredje gang på 10 mnd. Hatt to SA i uke 9+4 begge ganger. Håper jo liksom at det skal gå greit denne gangen, men er redd for ALT.

Når jeg er AKKURAT 9+4 dette svangerskapet skal jeg liksom fly til en barnedåp. Kjenner at tanken på det gjør meg uvel.

Flyr dere i tidlig svangerskap? Hva sier forskning egentlig om dette?

Hvis jeg setter meg på det flyet og mister kort tid etter kommer jeg til å slite med det!!!

Jeg har flyttet fra hjemstedet mitt. Flyr når jeg skal på besøk, og fløy flere ganger i løpet av svangerskapet. Fløy to ganger i løpet av første trimester.
Grunnen til at man mister er sammensatt, men å sette seg på et fly resulterer ikke i spontanabort. Hvis du mot formodning skulle miste er det ikke fordi du fløy. Har sannsynligvis vært noe galt med fosteret.

Trist å høre at du har mistet. Mistet selv en gang i uke 8. Tenker at det var en grunn til det.
Håper det ordner seg, og masse lykke til!

Fløy flere ganger så tidlig. Ikke farlig og IKKE en årsak til SA nei. Så ville ikke uroet meg for det.

Ellers sender jeg en god klem ❤️

Jeg fløy i starten av forrige svangerskap, ikke noe problem. Sleit i tillegg med blødninger, men flyturen hadde ikke noe innvirkning fra eller til. Ville ikke uroet meg for flyvningen jeg heller. :) Ene flyturen jeg tok hadde jeg intet mindre enn 4 mellomlandinger på i tillegg, så var mye opp og ned.

Jeg har tenkt det samme som deg. Har mistet to ganger før, og skal fly nå snart når jeg er uke 13. Spurte gynekolog om det, og det var ingen problem. Men du mener kanskje enda tidligere enn dette.

Jeg har tenkt det samme som deg. Har mistet to ganger før, og skal fly nå snart når jeg er uke 13. Spurte gynekolog om det, og det var ingen problem. Men du mener kanskje enda tidligere enn dette.

Ja det er første trimester for meg, uke 9+4... har mistet akkurat den uken to ganger så... skummelt

Jeg reiste med fly 7+4 og 7+6, og 13+1 og 14+0. Både lege og jordmor sa at det var helt trygt å fly og bare å reise. Opplevde ingen problemer.

Eg pendla gjennom heile svangerskapet, eller vertfall fram til veke 35. Hadde ein til tre pendlerreiser pr mnd der kvar reise hadde tre fly pr vei. Det gjekk heilt fint, fødte ein heilt frisk og god gut for ei veke sidan :)

Jeg var til Thailand i uke 14, kvidde meg veldig men var ingen grunn til det. Anbefaler hvertfall støttestrømper for din egen del

Jeg fløy to ganger i uke 11, ca. 1 time per vei. Det gikk helt fint. Jeg ville nok ikke ha flydd så mye lenger i 1. trimester, på grunn av mangelen på muligheten til å bevege på meg. Det er nok verre å fly mot slutten av svangerskapet, da vil de jo ikke ta gravide ombord en gang :)

Eg flaug fleire gongar i min graviditet. Også heilt til India i veke 29. Jordmor, lege og gynekolog sa det ikkje var nokon medisinsk grunn til at eg ikkje skulle fly. Å fly i seg sjølv vil ikkje føre til SA. Men hugs støttestrømper og å bevege føttene så mykje du kan

Har ogs flydd tidlig i svangerskap og det gikk helt fint.

Var å leste mye forsking etc om dette i forkant av min egen flytur og fant bare at dette ikke skulle være noe problem og ingen sammenheng med SA.

Det er heller ingen problemer for feks flyvertinner og piloter å fly tidlig i svangerskap.:-)

God tur

Og lykke til i dette svangerskapet.

Back
Topp