fly i rugeperioden

ingen som vet noe om dette? på norwegian sine sider står det at en kan fly fram til slutten av svangerskapet. men d er jo litt annerledes med oss som er gjennom ivf og icsi, vil jo gjøre alt en kan for at egget skal feste seg og bli værende der.

Har lurt litt på dette selv. Tror det er mange delte meninger om dette.
Noen anbefaler vel at man ikke skal fly de 3 første og 3 siste månedene i et svangerskap.
Men på den andre siden så blir vel ikke flyvertinner sykemeldt med en gang de blir gravid heller?,
så ikke vet eg... Blir vel litt opp til en selv.

velger å ikke fly jeg da, tar ingen sjanser. men lurer litt på å ta tog, men da blir det 7 timer med tog en vei, altså 14 timer på tog i løpet av en helg. lurer på om det er så lurt da. søstera mi er gravid og hun fikk beskjed av legen om å ikke kjøre kjøretøy som humpet/ dirret, f. eks "traktor plenklipper". dette var helt i starten av graviditeten. da er det kanskje ikke så lurt å sitte å "dirre" på et tog heller i 7 timer i strekk. noen spm har noen tanker/ meninger om dette.

ja, hvis det er en kort flytur, så ville eg kanskje fortrukket det foran 7 timer på toget....
men tror eg ville unngått lange flyturer selv..

Du kan fly i ruge tiden. Eg spurte legen på helse fonna når vi hodt på. For da vi tok ut egga døde bestefar til mannen min og vi måtte fly opp i begravelse. Så de satte inn egg hos meg og 2 dager etterpå var vi på vei fra Stavanger -Ålesund. Men legens velsingnelse. Var ikke farligt i begynnelsen, det e på slutten av svangerskapet en ikke får fly. For de e redde at du skal føde nårdu e i lufta da og så har det noe med trykke i flyet på slutten av svangerskapet.

Så skal  du ut å fly e det ingen fare.

Back
Topp