Fly i juni

babyliten

Forelsket i forumet
Er det noen som vet hvordan "lovverket" er når det kommer til å fly under svangerskapet? Er 28+1 når vi skal reise ned og 29+1 når vi skal hjem igjen. Noen som sier at jeg ikke får fly etter 6. Mnd

Du kan fly etter uke 28 med legeerklæring i SAS hvertfall; men ikke lengreturer kanskje. Norge, interscan og europa går vel okei :-)

Vi skal til Hellas de to siste ukene i Juni, jeg kommer til å ta med legeerklæring på at jeg er frisk nok til å fly. Leste at etter uke 28 må man ha med seg det. Men jeg er ikke så langt enda da, men tar med uansett ;) Vi reiser med Ving (Thomas Cook)

Last edited:
Leste noe om at det varierer fra selskap til selskap, og hvor lenge man skal fly også. Ring selskapet du skal fly med :) Ofte står infoen på nettsidene deres også.

Jeg skal fly til Danmark i juni, men er innenfor ifølge SAS sine regler :)

Det varierer fra flyselskap til flyselskap. Men mitt råd er klart: TA MED LEGEERKLÆRING UANSETT. I mitt forrige svangerskap ble jeg kastet ut av flyet av kapteinen og det selv om jeg var innenfor med god margin i følge deres regler som jeg hadde sjekket opp to ganger. Kapteinen bestemmer fikk jeg beskjed om. Ble mye styr, men takk for en fantastisk fastlege som faxet legeerklæring til Gardemoen, så jeg fikk ta neste fly. Det skal sies at da så de ikke på legeerklæringen en gang, hverken på tur eller retur.

Skal fly med Norwegian til Spania i slutten av juni. Hadde ikke tenkt å skaffe erklæring fra lege egentlig.

Skal kanskje ut å fly i sommer. Tenker at uansett hvor og når så er det greit med bekrefteler fra lege samt å undersøke med flyselskap. Verste må jo være å bli nektet adgang pågrunn av misforståelser...

Vi drar til Hellas i 2 uker i slutten av juni. Er da i uke 27 og 28. Måtte ta toxoplasmose test både før og etter turen. Men skulle få legeattest på at det er OK å fly :)

Skal høre med lege når jeg skal dit igjen den 9. Mai, så får jeg høre da hva jeg skal gjøre vi skal reise med sas og var i kontakt med de og sa det var greit, men hvis det kan bli styr er det kanskje greit å ha erklæringen liggende i tilfelle. Sant som det er sagt har jeg ikke noe lyst å dra, men.

Jeg anbefaler også å ta med legeerklæring uansett. Jeg var nylig i Thailand og ble spurt om legeerklæring selv om jeg bare var 19 uker og grensa for å måtte ha erklæring var 28 uker hos det flyselskapet.

Jeg skal til London 21. mai-helga, bør jeg vurdere legeerklæring da altså? Er bare 23 uker da, men er ganske stor allerede så ser sikkert fødeklar ut for enkelte...

Jeg skal til London 21. mai-helga, bør jeg vurdere legeerklæring da altså? Er bare 23 uker da, men er ganske stor allerede så ser sikkert fødeklar ut for enkelte...

Jeg skal til London nå, og er i uke 22 visstnok. Skal spørre legen min om jeg trenger noe erklæring fra ham da, så kan jo si hva han sier etter jeg har vært der :)

Jeg drar til Hellas om noen uker, er 28 uker når vi drar. Jeg tar med legeerklæring.

Back
Topp