Fly i første og andre trimester?

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Er det på noen måte skadelig å fly så tidlig? Mener å ha lest et sted i den skremmende googleverden at det kunne være greit å unngå det om man kan, men veldig usikker på om det er sant..?

Skal ut og fly i mars, og vurderer nå å bestille fly i februar også. Sistnevnte kan unngås, så blir litt usikker på om jeg egentlig burde valgt et annet transportmiddel eller om det går helt greit å fly?

Jeg har også hørt at man ikke bør fly mye hvis det kan unngås. Men det er ikke noe jeg ville bekymret meg nevneverdig over. Jeg har planer om et par korte flyturer (max 2 timer) i april og mai. Så lenge legen sier det er greit, tenker jeg det går helt fint :)

Det er vel bare helt i slutten av svangerskapet? Og da er det helst flyselskapet som vil unngå fødings i lufta. Aldri hørt at det skulle være noe problem å fly under svangerskap.

Jeg har allerede flydd 4 flyturer dette svangerskap (10+6 i dag). Har også booket ferie i april mai når jeg er 25-27 uker. Fløy endel forrige svangerskap også, og både jordmor og legen så det var greit.

Jeg har allerede flydd 4 flyturer dette svangerskap (10+6 i dag). Har også booket ferie i april mai når jeg er 25-27 uker. Fløy endel forrige svangerskap også, og både jordmor og legen så det var greit.
Så bra :)

Man bør ikke fly før man vet at man har et normalt svangerskap innenfor livmoren (det sjekket jeg en del rundt etter at jeg hadde EXU, som jeg var redd jeg fikk fordi jeg fløy like etter befruktning), og ikke mot slutten. Utover det har jeg skjønt det som at å fly er ok, men kanskje unngå å reise over dammen liksom. Man kan bruke støttestrømper på reisen for å øke blodsirkulasjonen i beina.

Man bør ikke fly før man vet at man har et normalt svangerskap innenfor livmoren (det sjekket jeg en del rundt etter at jeg hadde EXU, som jeg var redd jeg fikk fordi jeg fløy like etter befruktning), og ikke mot slutten. Utover det har jeg skjønt det som at å fly er ok, men kanskje unngå å reise over dammen liksom. Man kan bruke støttestrømper på reisen for å øke blodsirkulasjonen i beina.

Takk for svar! Her er det snakk om å fly en tur på 50 minutter i uke 12 etter TUL, så da vet jeg jo hvordan ståa er i livmoren. Vil tro det da er rimelig trygt? :)

Jeg skal også reise i mars.
Reiste til England forrige svangerskap da jeg var ca 9 uker på vei. Gikk helt fint :)

Jeg bekymrer meg ikke denne gangen heller. Og det kommer fra ei som er litt vel streng med seg selv i svangerskapet :angelic:

Lurer på det samme! Vi tenkte egentlig å ta en babyboom til USA i andre trimester, men er skeptisk til 10 timers flyreise...

For min del forholder jeg meg kun til de offisielle rådene for gravide i Norge, tror jeg ville blitt gal om jeg skulle tatt hensyn til all informasjon man kan finne på det store internettet :computer012

Og så klart følge jordmorens/legens råd hvis det er noe spesielt!

Flydd 2 ganger allerede, og flydde flere ganger med de to forrige og. Fly kan jeg aldri forstå skal være skadelig.

Å fly i første og andre trimester er helt innafor. På lengre flyturer kan det være viktigere nå enn før med støttestrømper og det å bevege seg underveis. Ellers er det bare å kose seg med ferie :happy:

Har fundert på det selv, mannnen skal på konferanse i USA og jeg vurderer å slenge meg med.
Er rundt uke 20 da. Jeg flyr generelt ganske mye både i jobb og privat, tror nok det skal gå helt fint. Men blir støttestrømper og litt ekstra vandring i såfall :p

Det skal jo ikke være et problem, så jeg skal sjekke ekstra med jordmor på TUL i morgen og høre hva hun sier, så bestemmer vi etterpå.

I forrige svangerskap fikk jeg beskjed fra jordmor om at jeg gjerne kunne fly til USA for å være med mannen som jobbet der en lang periode ;)

Fly i vei. Flydd masse l dette og forrige svangerskapet uten noe problem. Har man mye vann i kroppen kan det være litt ubehagelig for kroppen, da er støttestrømper godt å ha.

Sier som andre her: fly i vei :) Jeg flydde flere ganger i mine svangerskap. Det går helt fint ;)

Back
Topp