Fly etter uke 33

Bringebær

Gift med forumet
Nå ser det ut som det blir helgetur på meg og mannen til Paris i midten av juni! Han skal ned med jobb i uka og jeg reiser ned fredag. Er da i slutten av uke 33. Dette skal så vidt jeg vet ikke være noe problem, men må man ha med/vise noen form for bekreftelse på at man «bare» er i uke 33? Ser jo ut som jeg skal føde i morgen[emoji23][emoji23] Skal mest sannsynlig fly med SAS.

Det er greit å ha med både terminbekreftelse og legeerklæring på at du er frisk gravid som vil tåle det.

Jeg ville definitivt tatt med legeerklæring på at dette var ok. Kjipt å bli stående fordi de ikke tør å ta deg med! Kjøp støttestrømper :happy:

SAS tar med gravide fram til uke 36 (Vi er bedt i dåp i en annen landsdel, så jeg måtte undersøke) , men jeg tror de må ha attest etter uke 28. Ville tatt med for sikkerhets skyld.

Norwegian lar deg fly frem til 2 uker før med legeerklæring og frem til 4 uker før uten. Må sikkert vise helsekort el.l for terminbekreftelse.

Nå ser det ut som det blir helgetur på meg og mannen til Paris i midten av juni! Han skal ned med jobb i uka og jeg reiser ned fredag. Er da i slutten av uke 33. Dette skal så vidt jeg vet ikke være noe problem, men må man ha med/vise noen form for bekreftelse på at man «bare» er i uke 33? Ser jo ut som jeg skal føde i morgen[emoji23][emoji23] Skal mest sannsynlig fly med SAS.

Ta med bekreftelse. Jeg reiste til kreta i uke 33 sist svsngerskap å va i to uker. Fikk først bruk for bekreftelsen da vi kom til gardemoen å sku fly videre på tur hjem. Så kan være lurt å ha, pluss helsekort :)

God tur! :)

Back
Topp