Fly etter uke 28?

Stinemor og nurket

Glad i forumet
hei. Jeg og mannen min har begynt å se på flybilletter til Thailand nå... De vi har sett på blir med hjemreise i i min uke 28/29. Vi kommer til å reise med Qatar, og der står det at det er greit for gravide å fly mellom uke 29 til 33 med legeerklæring... Legen min sa at jeg kunne få legeerklæring, og jeg kommer også til å be om helsekort for gravide på engelsk hvis det er mulig.
Er det noen som har flydd rett etter uke 28? Gikk det greit? Ble det noen problemer på flyplassen? Hvordan føltes det på kroppen? Grunnen til at vi flyr med Qatar er at jeg synes det er veldig behagelig med mellomlanding halvveis for å strekke litt skikkelig på beina. Dessuten er det store, gode fly og god mat.... :-)

http://www.qatarairways.com/global/en/expectant-mothers.page

Jeg fløy til spania da jeg var i uke 32, hjem igjen i uke 34. Gikk helt fint det. Ingen som spurte om noe legeerklæring heller.
Ville tatt med noen støttestrømper da. Merket ikke noe nedover, men hjem igjen hadde jeg mer vann i føttene så var deilig med strømpene:)

God tur :)

Jeg fløy til spania da jeg var i uke 32, hjem igjen i uke 34. Gikk helt fint det. Ingen som spurte om noe legeerklæring heller.
Ville tatt med noen støttestrømper da. Merket ikke noe nedover, men hjem igjen hadde jeg mer vann i føttene så var deilig med strømpene:)

God tur :)
Tusen takk for svar! Har bestilt tur nå, og vi kommer hjem i uke 29 eller 30... Spørs litt på hva de sier på OUL... Håper ikke det blir noe problem å få legeerklæring.... Støttestrømper har jeg alltid når jeg flyr. Hadde glemt de en gang, da så jeg ut som en elefant rundt anklene... Jeg er ikke bekymret for ferien ellers, vi er i trygge hender. Kona til han vi bor hos er øyas sykepleier/lege... :-)

Vi reiste da jeg var i uke 27-29, det gikk heeelt fint :) jeg brukte støttestrømper på flyet, de satt som limt på når vi var fremme... Legeerklæringen var det ingen som så på, men greit å ha med:) god tur :)

Vi reiste da jeg var i uke 27-29, det gikk heeelt fint :) jeg brukte støttestrømper på flyet, de satt som limt på når vi var fremme... Legeerklæringen var det ingen som så på, men greit å ha med:) god tur :)
Tusen takk! :-) tror også det går helt fint... Har bestilt helt nye støttestrømper... Ser ikke ut som jeg får så veldig stor mage (enda ihvertfall), så jeg tror heller ingen kommer til å spørre etter skjemaet, men jeg skal ta med meg... For sikkerhetsskyld...

Back
Topp