Fly - baby- og mat

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Om få dager reiser vi til Hellas. Og jeg har aldri reist i fly med småtroll. Så hvordan gjør dere det med maten til de små? og hva er lov å ha med ombord?

Kan jeg ha med kartonger med MME?
Flasker med MME?
fruktpurre?
Kjeks?

Har ikke peiling, og vil nødig kaste flasker med MME for å komme ombord på flyet! [&:]

Vi reiste til Spania med disse, og vi hadde med vann, mme, grøt, middagsglass og youghurt i håndbagasjen.
Men vi la opp flyreisen med stopp på veien ned til Spania sånn at vi matet dem mellom landingene og avgangene.
Matet dem på gatene eller på flyrestaurantene. Vi hadde også med oss sammenleggbare stoler til dem, sånne som du fester til bordene, det var fantastisk!!

På selve flyet så matet vi dem ikke, de fikk vann og smake på flymaten når det var sandwicher... De sovnet i armene våre og sov så og si hele flyturen...
Et råd jeg har er å kjøpe noen leker hun ikke har lekt med før, så kan hun få dem på flyet.
Også ha vann lett tilgjengelig. Får hun dotter i ørene så kan hun drikke litt vann (eller bruke smokken)...

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Om få dager reiser vi til Hellas. Og jeg har aldri reist i fly med småtroll. Så hvordan gjør dere det med maten til de små? og hva er lov å ha med ombord?

Kan jeg ha med kartonger med MME?  ja, ferdigblandete nan som er uåpnet kan taes med.
Flasker med MME? anbefaler heller å ta med pulver, og kjøpe ei flaske med vann etter å ha gått forbi kontrollen eller be om kokt vann på flyet.
fruktpurre? ja
Kjeks? ja
Om du tenker på å varme opp middag så kan det hende de ikke har andre oppvarmingsmuligheter enn varmt vann... veldig tungvint! fikk det dilemmaet sist da vi var i spania og skulle hjem og flytiden kom midt i middagstiden hennes..

Har ikke peiling, og vil nødig kaste flasker med MME for å komme ombord på flyet! [&:]

Har sendt bror min til sverige, så han skal kjøpe et hetl brett med ferdig NAN. Enkelt å greit å ha med.
Men kanskje greit å ta med litt pulver også! Men da må jeg vle kanskje ha orginal embalasjen? [>:] STOR!
Og glass med fruktpurre er ok, men må man åpne og smake på dem? For jeg gidder ikek åpne 5 frukpurre som hun ratt iek rekker å spise på turen... åh så mye å holde orden på [8D]

Heldigvis spiser snupap både kald, lunken og varm middagsmat. Også tar jeg nok med noen brødskiver!

Andre med tips?! [:)]

ORIGINAL: Regan

Vi reiste til Spania med disse, og vi hadde med vann, mme, grøt, middagsglass og youghurt i håndbagasjen.
Men vi la opp flyreisen med stopp på veien ned til Spania sånn at vi matet dem mellom landingene og avgangene.
Matet dem på gatene eller på flyrestaurantene. Vi hadde også med oss sammenleggbare stoler til dem, sånne som du fester til bordene, det var fantastisk!!

På selve flyet så matet vi dem ikke, de fikk vann og smake på flymaten når det var sandwicher... De sovnet i armene våre og sov så og si hele flyturen...
Et råd jeg har er å kjøpe noen leker hun ikke har lekt med før, så kan hun få dem på flyet.
Også ha vann lett tilgjengelig. Får hun dotter i ørene så kan hun drikke litt vann (eller bruke smokken)...

[:)]

Så smart å planlegge turen etter måltidene! [:D]
Ja sånn stol har jeg sett på, og de kosta jo bare 200 -300 kr eller noe? genialt!! Men rekker ikke kjøpe før vi reiser. Ikke skal mannen vær emed heller, så gruer mg litt til baggasje og bære jinta! [8|] Skal muligen få låne Mej tai ( eller hva det heter)

Vi skal ha sånn holliday meal på flyet, og da er det vel kanskje noe hun kan smake på der?!

takk for tipset med leker! Da skal jeg få kjøpt noe til henne i dag! Hun er jo så lei sine gamle leker så! [:-]

Skal ha med mange smokker[8D]

reiser også til hellas om kort tid og det eneste jeg har hørt (som nevnt over) er at man må smake på melka...resten pleier å gå greit.

Men over til noe annet . Har du tenkt å ta med bilsete ?

ORIGINAL: Modrops

reiser også til hellas om kort tid og det eneste jeg har hørt (som nevnt over) er at man må smake på melka...resten pleier å gå greit.

Har også hørt at man må smake på den... men det gjelder vel bar ehvis det er blanda på flasker?

Nei. har ikke tenkt det! [:-] Har tenkt at jeg skulle og burde ha det med, men baggasje i en hånd og babay i den andre, så blir det litt værre! [&:]
Må si det at det ikek frister å la henne sitte bare på fanget i bussen...

Vi har reist mye, og har aldri opplevd å bli stoppa pga barnemat/drikke. Enenste dem ber om er at du tar alt mat/væske til barnet ut av handbagasjen og legger det synlig på en sånn plast-balje. Har aldri måttet åpne eller smake på noen ting. Er ikke så strengt med det der lengre.

Ikke noe problem å ha med flytende i håndbagasjen, vi var i tyrkia i påsken og hadde med 5 flasker flytende men måtte drikke av alle, gikk fint det[;)]

vi hadde med slikt på flyet da vi dro til australia.vi hadde også pakker med mme,men jeg måtte åpne en å smake på det foran de så de så at det var riktig innhold.samme med det som var i flaskene.ikke noe problem å ha med seg barnemat,men du kan bli spurt om å smake på det da

reist mye og aldri noe problem. har sønnen min hatt flaske måtte han bare smake på den foran de så er det greit. ellers er det god hjelp på flyet med varmt vann hvertfall:) fikk flaske på ta av og lande for propper i ørene. gikk veldig fint. passet på han var tørst da.

Vi har hatt med ferdiblandet NAN på tåteflasker, saft på tåteflasker, fruktmos og kjeks og matpakker til de små, har aldri blitt bedt om å smake [:D]

Er ikke mye mat du trenge å ha med deg, de er like lite sultne som oss på flyet [;)]

Anbefaler deg å ha med deg MME, noe hun liker å drikke og drikki om hun drikker det [:)]

De er også veldig behjelpelige med å varme opp flasker og barnemat. Bare husk å spørre litt før du trenger det siden de varmer alt i vannbad [;)]

Var i Spania forrige uke, og hadde med ei flaske ferdigblandet mme, og et par flasker vann (og pulver). Hadde også fruktmos med... Sto i vilkårene at man kunne ha med det som var nødvendig av barnemat/drikke under flyturen. Bare viste det fram i sikkerhetskontrollen jeg, og gikk veldig fint, både på Gardermoen og på Mallorca[:)]

ORIGINAL: *Jordbæret*

ORIGINAL: Modrops

Har også hørt at man må smake på den... men det gjelder vel bar ehvis det er blanda på flasker?

Nei. har ikke tenkt det! [:-] Har tenkt at jeg skulle og burde ha det med, men baggasje i en hånd og babay i den andre, så blir det litt værre! [&:]
Må si det at det ikek frister å la henne sitte bare på fanget i bussen...

man bruker vel ikke barnesete i bussen i norge heller[:D]

Nei, men så er hun såppas lita at hun fortsatt sitter i vogna her hjemme [;)]

Tusen takk for svar alle sammen! [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Kan jeg ha med kartonger med MME?
Flasker med MME?
fruktpurre?
Kjeks?

Du har lov til å ha med deg mat til babyen ja. Uansett hva det er. Du viser bare flaskene når du kommer til sikkerhetssjekken[:)]

[:)]

Ha babybjørn eller noe lignende så du får  hendene dine frie til å bære bagasje ol

God tur[:)]

Back
Topp