Fluortabletter

Julie*Lucas

Forumet er livet
Hvordan får dere barna deres til å ta det?

Lucas nekter å spise det, spytter bare ut og sier æsj. Har prøvd banansmak og peppermyntesmak uten hell[&:]

Vi gir ikke han fluortabeletter[:)]

her er det nam nam[:D][:D]

får den hel og ho knasker den i seg[:)]

får ikke hver kveld, siden det er fluor i tannkremen også[:)]

ORIGINAL: citadel

Ulrik får ikke fluortbl. Det står jo at det er for barn over 3 år[8|] Finnes  det andre typer eller? Jeg spurte nemlig på apoteket etter fluor til barn under 2 år, og det fantes ikke sa hun[8|]

I alle fall, grunnen til at jeg ikke gir, er at jeg er redd han skal sette den fast i halsen. Har litt angst for det der[:-]

Hm, vi fikk det anbefalt av HS. De som vi prøver å gi han er fra 6 mnd. Det står at de kan suges, tygges eller knuses i maten

vi har ikke begynt med det enda. redd for at hun setter i halsen. hun har lett for det, akkuratt slik som meg[8D]

Vi fikk en boks med fluortabeletter hos helsesøster sist, men har ikke begynt å gi dem ennå...Har rett og slett blitt glemt i alt flyttestyret[8D]

Vi gir ikke fluortabletter.
Det er fluor i tannkremen. Også var det noen her som visste at det ikke var bra med for mye fluor, spessielt for gutter.
Også er det jo så lite de trenger.

ORIGINAL: Dragemamma

Det er fluor i tannkremen. Også var det noen her som visste at det ikke var bra med for mye fluor, spessielt for gutter.

Ok, da kan vi kanskje bare drøye det

Vi gir 0,25 mg fluortabletter med banansmak. Det er de tablettene man kan gi fra 6 mnd.Enea elsket det da vi begynte å gi det, men nå har hun begynt å spytte den ut etterhvert. Lurer på om hun begynner å bli lei smaken, i tillegg til at hun ikke har tålmodighet til å suge den ferdig[8D]Lurer på å bytte til peppermynte og prøve den

Har hørt at det ikke er så bra med for mye fluor, men hvorfor er det spesiellt lite heldig for gutter[8|]?

ORIGINAL: *MaMilla*

Har hørt at det ikke er så bra med for mye fluor, men hvorfor er det spesiellt lite heldig for gutter[8|]?

Det vet jeg ikke.
Men det var en av oss her inne som kunne dette [:)] hun svarer sikkert når hun ser spørsmålet ditt [:D]

Hvor får dere kjøpt de fluortbl fra 6 mnd. da?
Hadde dem ikke på apoteket her, og i butikken finner jeg bare fra 3 år.

vi kjøpte det på vitus apotek, men har sett det på alliance apotek og apotek1

ORIGINAL: FruNette

Her er dagens/kveldens høydepunkt en fluortablett etter tannpussen. Med banansmak. Tygger og sikler som bare det. Nam nam

Samme her[:D] Med en gang vi er ferdig å pusse strekker han hendene frem mot boksa og sier MER!![;)]

Åsså leser vi bok til han er ferdig med tabletten[:)]

ORIGINAL: Ihne

Hmmm, da skal jeg jammen trappe opp på apoteket og fortelle henne at de bør få fluor fra 6 mnd. på innkjøpslista si. Irriterrer meg litt når folk sier "nei, det finnes ikke til så små barn" hvis de egentlig ikke har peiling og ikke er helt sikker på det[8|][:-][8D]

For et merkelig apotek[8|] Og ikke minst hun som jobbet der. [8|]

Her får man kjøpt fluortabletter til så små på apotek1, vitusapotek og sykehusapoteket (som jeg tror er apotek1).

Vi kjøpte våre på apotek1[:)]

Hmmm, da skal jeg jammen trappe opp på apoteket og fortelle henne at de bør få fluor fra 6 mnd. på innkjøpslista si. Irriterrer meg litt når folk sier "nei, det finnes ikke til så små barn" hvis de egentlig ikke har peiling og ikke er helt sikker på det[8|][:-][8D]

Kanskje du så lettlurt ut[8D]

storm aleksander elsker fluor[:D] etter tannpuss venter han i spenning og sier namnam fordi han vet hva han skal få[:)]

ORIGINAL: FruNette

Her er dagens/kveldens høydepunkt en fluortablett etter tannpussen. Med banansmak. Tygger og sikler som bare det. Nam nam

Back
Topp