Fluortabletter

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Gir dere det til barnet(a) deres? Jeg har gjort det frem til nå, leste en artikkel om fluor i dag, å etter det har jeg ikke lenger lyst til å gi dem det. Jeg fikk jo slike da jeg var liten, å har ikke tatt skade av det, er jo ursmå mengder.

Gir ikke det siden hun har fluor tannkrem, og her i Sverige er det ikke anbefalt uten å ha snakket med tannlege siden for mye fluor kan gi hvite prikker på de varige tennene, men ikke bra å få for lite fluor heller da.

Ja. Hun får den mildeste dosen.

Ja, det gjør jeg. Kommer ikke til å slutte med det heller.

Nei det er fluor i tannkremen. Gift er gift selv i små mengder så begrenser slike ting så mye som mulig.

Gir ikke det siden hun har fluor tannkrem, og her i Sverige er det ikke anbefalt uten å ha snakket med tannlege siden for mye fluor kan gi hvite prikker på de varige tennene, men ikke bra å få for lite fluor heller da.

Her i Danmark er de heller ikke anbefalt av samme grunn. Så nei, det får hun ikke.

Jeg har selv fluorskader på tennene.

Tannlegen her har ikke sagt noe på det.. Vi har egentlig brukt det som en "premie" hvis de er flinke å pusse.. Men nå er jeg fryktelig i tvil :/

Back
Topp