Fluor

Gla jenta

Flørter med forumet
Skal dere gi/gir dere fluor til barna deres? Når beg. dere å gi de fluor? Jeg vurderer å ikke gi sønnen min fluor. Har aldri fått fluor selv og har heller aldri hatt hull.....

Vi begynte med fluor til guttungen når han var ca 2 år.(husker ikke helt) Det var fluor tabbeletter. Men han var ikke så glad i de så vi prøvde fluor vann og det synes han var bedre og det bruker han ennå.[:)] Og nå har han vært hos tannlegen for en liten stund siden og han hadde ikke et eneste hull.

Selv fikk jeg aldri fluor som barn og jeg er veldig plaget med masse hull, så jeg kommer til å gi barna mine fluor.[;)]

Nå kan en begynne med fluor tabletter ved 6mnd alder...
Syns det var litt tidlig,med første her begynte vi da ho var 1 år- nr 2 her begynte da han var ca 8mnd!
Er jo bare å prøve da... Syns det er en grei forsikring å bruke fluor![;)]

Husker ikke helt når jeg begynte, men syns definitivt det er lurt! Tross gode forsett hender det ungene slår seg vrange, slik at tannpussen ikke blir optimal. Mine liker ikke de med peppermyntesmak, men elsker de med banansmak[:)]

Er ikke fluor negativt for utviklingen av skjelettet??

Men, det står jo på alle fluortabletter at de er for barn over 3 år.. Er det spesielle typer til mindre barn?

Registrer Logg inn Min profil Innboks Adressebok Mine abonnement

Mine forum Fotogalleri Medlemsliste Søk Kalendere Tickets Logg ut

Tilbake til forsiden

Fluor

Vis relaterte tråder: (i dette forumet | i alle forum)
ORIGINAL: engle_mamma

ORIGINAL: Lillaen

Men, det står jo på alle fluortabletter at de er for barn over 3 år.. Er det spesielle typer til mindre barn?

det er forskjellige styrker:)
under 3 må du ha 0.25[:D] mener jeg det er, mini er på overnatting så har ikke boksen her nå, han har fått fra han var 1 år og 8 mnd[:D]

elsker banan, de andre er han ikke no gla i[:D]

Å... Da må jeg en tur på apoteket for å se bedre etter. De gangene jeg har titta har jeg lest på alle boksene jeg har sett. Stått fra 3 år på alle.

begge har fått fra de var 1 år, elsker den med jordbærsmak[:)]

Ho kommer ikke få fluortab. men bruke fluorskyllevann når ho er stor nok til ikke svelge det. Utvanna rottegift gir jeg faktsik ikke ungen min[&:]

Det er jo annbefalt å gi iallefall. Jeg gir til frøkna min.

ORIGINAL: Lille_frosk

Ho kommer ikke få fluortab. men bruke fluorskyllevann når ho er stor nok til ikke svelge det. Utvanna rottegift gir jeg faktsik ikke ungen min[&:]

[:D][:D][:D][:D]

Er det fluortabelettene du mener?

foreldra mine er av fluor generasjonen, der så tannlegen forskjellen så ja det hjelper. men idag har vi fluor i tannkrem og i drikkevannet vårt.

fluor tabletter kan ies fra 6 mnd noe ikke jeg visste før jul, knuse tabletten.
men på noen bokser står det fra 6mnd, 3 år, 6 år og 12 år. (av det jeg vet)

jeg var hjemme i sverige i jula og var innom apoteket der, spørre etter flour tabletter til snuppa vår. nå er det det i tannkremen hennes så ingen krise.
men der sa de at i sverige anbefaler de IKKE fluor tabletter før de er 12 år.
det er såpass mye fluor i drikke vannet og tannkremen. i sverige får man respept av tannlegen om man må ha fuor før 12 år. det vil da si at du har dårlig tenner.

norge og sverige kan da ikke ha så himmla stor forskjell????

jeg brukte fluor og har aldri hatt ett hull, men det kommer vel heller av tannkremen og pussen vær dag og ikke noe cola drikking[8D]

Han har fått fluortablett siden han va ett år.

Begynte vel når han var to.

Har selv ikke fått fluor når jeg var liten og har hatt masse hull, søstera mi også [&:]
Sambo og mange til jeg kjenner som har fått fluor har ikke hatt ett enste hull...

ORIGINAL: Lille_frosk

Hva mener du med det? Er det fluortablettene som er rottegift?

min får

Back
Topp