fluor spørsmål:)

jcecilie

Gift med forumet
hvordan gir dere fluor til minsten? kjøpte fluor idag, men tørte ikke å gi det. har ikke lyst at hun skal sette den i halsen. spurte hun på apoteket om jeg burde løse den opp i vann. men hun mente jeg kunne gi den hel for den løsner opp i spytt. jeg prøvde, men synes ikke den løsnet opp. måtte jo tygge den for å dele den opp. jeg vet at man kan ta å løsne den opp i vann i sånn sprøyte. er det noen som gjør det? eller gir dere den hel? eller knuser dere den?

[:)][:)][:)]

Gir ikke ekstra fluor.
Er jo fluor i tannkremen.

Begynte med å knuse den først, men det gjorde jeg bare i 3 dager for hun likte ikke konsistensen.
Deretter delte jeg den i 2 i ett par dager, men slutta å kløne med det og. Nå får hun den hel, sitter på stellebordet og smatter og sikler i vei. Funker helt fint her å gi hel, men kanskje lurt å gi den halv først for å se hvordan hun reagerer i tilfelle hun ønsker å svelge med en gang hun får den i munnen.

ORIGINAL: eplemos

Gir ikke ekstra fluor.

ORIGINAL: eplemos

Gir ikke ekstra fluor.

Den kan knuses og blandes i maten! Men det er vel strengt tatt ikke nødvendig med fluortabletter enda? Er jo ikke bra med for mye fluor heller!
(Ingen tenner her enda, men begynte ikke med fluor til storebror før jeg visste at han tygde fluxen. Ungen til ei venninne satte fluortabletten på tvers i halsen og det var ikke noe særlig... Men gikk bra altså[:)])

hehe tenkte ikke på at det var fluor i tannkremmen[:D] Da får jeg se hva jeg gjør gitt. den boksen holder seg vel i noen mnd.[:)]

vi gir fluor fordi jeg føler ikke at jeg får pussa tennene godt nok...Nicolai har 9 tenner og HATER å pusse de[&:] gir de hele, han sutter til de forsvinner, tygger litt på de da og gir de til han når han sitter, så han slipper å sette de i halsen. (i samråd med lege, bare en periode før vi får til tannpussen)

[:)]Linda_22 så fint og skjønt bilde av nydelige gutten din nicolai[:)][:)]

Tannpleier sa til meg at vi ikke trenger å gi fluor. Er ikke alle som trenger det heller sa hun til meg, det ble vurdert etter første kontroll.

ORIGINAL: Caroline1989

ORIGINAL: jcecilie

[:)]Linda_22 så fint og skjønt bilde av nydelige gutten din nicolai[:)][:)]

Det tenkte jeg på akkurat også [:D] Kjempe nydelig [:)]

naaaaw, takk så søte dere er!![:D][:D]

Via tannkremen [;)] Men skal jaggu gi han en fluortablett idag for moroskyld [:D]

Back
Topp