Flom

babysykigjen

September 2013 <3
Nå flommer vi over her, er vann over alt, og vi har jobbet ute med å holde vannet borte. Håper virkelig at det snart stopper opp å regne. Veien vi bruker til sentrum er stengt, og veier elers i bygda er stengt på grunn av mye vann og ras.

Hvor bor du da? det er kjedelig da ! :( får håpe dere ikke får vannet inn:( regna masse hos oss Inatt og , oversvømte hele veien :(

Bor i Brumunddal, vi bor heldigvis så høyt at viikke får vann inn i kjeller eller huset :) regnet har roet seg litt nå, men du verden det har regnet i dag :)

Så på nyhetene i går at det var ventet store nedbørsmengder og flom flere steder i dag. bergenser som jeg er så hoppet jo jeg i støvler og regnjakke i dag... men her har det bare vert Soooool! :P :P Kjipt med mye nedbør, men veldig bra dere er på trygg grunn vertfall!!!

Ja nå ser det ut som vi går en rolig natt i møte heldigvis :) er meldt litt regn i morgen og, men ikke så mye som i dag. Er nok litt verre i Gudbrandsdalen enn her.

Jeg er glad jeg bor oppi nord Trøndelag, her har ikke flommen kommet. Syntes synn på dere sørafor og ønsker dere masse lykke til. Håper det ikke blir for mye skader/ødeleggelser:(

Jeg er også glad for at jeg bor såpass "langt" unna Mjøsa om dagen..

Hehe ja den er høy ser jeg :) men her hr problemet vært stikkrenner som har blitt tette, og det er blitt dannet nye bekker og elver. Vannet må fram, og finner stadig nye veier å ta.

Flere veier her i nordre og søndre land som det renner vann og andre masser over idag.. Kom oss så vidt hjem etter noe som skulle være en liten kjøretur.. Ble dobbelt så lang med alle stengte veier

ImageUploadedByBV Forum1369260543.833259.jpgKjørte bl annet over dette.. Men også mange andre steder med vann og masser

Vis vedlegget 15988Kjørte bl annet over dette.. Men også mange andre steder med vann og masser

Er vel stengt over r33 mot dokka og vel?

æsj, stakkars de folka oppi Gudbrandsdalen som fikk ødelagt såå mye i 2011, også skjer det igjen :/

Er vel stengt over r33 mot dokka og vel?

æsj, stakkars de folka oppi Gudbrandsdalen som fikk ødelagt såå mye i 2011, også skjer det igjen :/

Uff ja, forferdelig! Kjenner noen som bor der. Men de har heldigvis svært lite personlige eiendeler der, det aller aller meste av personlige eiendeler har de på ferie-hus i Nord Trøndelag. De flyttet alt for noen år siden dit. Og har ikke flyttet det tilbake enda bare flyttet mer opp til Nord Trøndelag. Så for deres del er det "bare" selve huset hage og garasje. De sitter ganske godt i det iforhold til mange andre, men så ble garasje de har bygget opp ødelagt på ny. De har lagt ned så mye arbeid i og gjøre hagen fin og det ene med det andre. så blir alt ødelagt på noen dager:(

Uff ja, forferdelig! Kjenner noen som bor der. Men de har heldigvis svært lite personlige eiendeler der, det aller aller meste av personlige eiendeler har de på ferie-hus i Nord Trøndelag. De flyttet alt for noen år siden dit. Og har ikke flyttet det tilbake enda bare flyttet mer opp til Nord Trøndelag. Så for deres del er det "bare" selve huset hage og garasje. De sitter ganske godt i det iforhold til mange andre, men så ble garasje de har bygget opp ødelagt på ny. De har lagt ned så mye arbeid i og gjøre hagen fin og det ene med det andre. så blir alt ødelagt på noen dager:(
Det er så trist!! Her sitter jeg tørr og med sol blir lei meg når jeg tenker på alle de som får husene sine ødelagt, vet ikke hva jeg hadde gjort hvis det var meg!!

Back
Topp