Flokete, krøllete og tynt hår

Sun_shine

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Sensommerbarna 2019
Trenger en mirakelkur mot flokete hår. Her har lille krøllete og tynt hår som floker seg utrolig fort. Og er også veldig hårsår.
Bruker balsam, og balsamspray og tangle teezer. Det hjelper ikke. Har også prøvd med hårkur og balsam fra frisøren. Hjelper heller ikke.
Har noen tips om konkrete produkter som faktisk virker på slikt flokete hår?
Snart må vi bare klippe av hele håret...
 
Maroccanoil evt annen hårolje. Det er det som har mest effekt på mi i alle fall :)
 
Maroccanoil sammen med leave in hårkur har hjulpet meg veldig. Jeg har store problemer med floker og sammenfiltret hår.
Har vært til mange frisører som har gitt tips, men var en venninne som har samme problemet, som hjalp meg.

Jeg bruker en litt tykk balsam nårnjeg dusjer, Sebastian Hydre.
Kommer ut av dusjen og blander sammen maroccanoil hårolje og en leave in hårkur som gir mye fuktighet, Kerastase Nutrive Creme Magistral. Denne skal ikke skyldes ut.
Så sprayer jeg med Revlon kids spraybalsam. Og bruker tangleteezer.

Dette er mye kraftige produkter for en liten en da, men er verdt å prøve gjerne.
 
Her skulle jeg inn og skrive "øl", men så så jeg det var til den lille :bag: Oups.

Mot flokete hår hjelper det å gre "hele dagen", har dere forsøkt det?
 
Maroccanoil evt annen hårolje. Det er det som har mest effekt på mi i alle fall :)
Glemte å skrive at vi bruker hårolje også. Det hjelper jo litt, men er fremdeles veldig flokete. Får prøve å bruke mer av det.
 
Maroccanoil sammen med leave in hårkur har hjulpet meg veldig. Jeg har store problemer med floker og sammenfiltret hår.
Har vært til mange frisører som har gitt tips, men var en venninne som har samme problemet, som hjalp meg.

Jeg bruker en litt tykk balsam nårnjeg dusjer, Sebastian Hydre.
Kommer ut av dusjen og blander sammen maroccanoil hårolje og en leave in hårkur som gir mye fuktighet, Kerastase Nutrive Creme Magistral. Denne skal ikke skyldes ut.
Så sprayer jeg med Revlon kids spraybalsam. Og bruker tangleteezer.

Dette er mye kraftige produkter for en liten en da, men er verdt å prøve gjerne.
Disse produktene skal jeg teste ut. Hvordan blir håret ditt hvis du bare bruker noen av disse produktene en dag du vasker håret? Må du bruke alle sammen for at håret skal bli bra?
Har nettopp fått tips om Kerastase fra en frisør også.
 
Her skulle jeg inn og skrive "øl", men så så jeg det var til den lille :bag: Oups.

Mot flokete hår hjelper det å gre "hele dagen", har dere forsøkt det?
Børster håret om ettermiddag og kveld. Merker at det er allerede flokete fem sekunder etter sist jeg børstet det så burde sikkert børste "hele tiden".
 
Om ungen er så hårsår at man ikke får gått til frisør, og alt av vanlige produkter er prøvd til ingen nytte tenker jeg du bør finne en frisør som skjønner at barnet er sensitivt, og så klippe håret kort for å få en liten pause fra styret.
Kan la det vokse ut igjen, men da med jevnlig stussing, på en måte som gjør at barnet opplever frisørbesøkene som positive.

Må ellers bare si: vært mye drama med floker her i gården også. Men det går over etter hvert.
 
Disse produktene skal jeg teste ut. Hvordan blir håret ditt hvis du bare bruker noen av disse produktene en dag du vasker håret? Må du bruke alle sammen for at håret skal bli bra?
Har nettopp fått tips om Kerastase fra en frisør også.

Shampo og balsam hadde jeg brukt uansett. Samme med oljen. Den leave in kuren hadde jeg nok brukt hver dag en ukes tid, så to-tre ganger i uka. Spraybalsam ved behov.
 
Trenger en mirakelkur mot flokete hår. Her har lille krøllete og tynt hår som floker seg utrolig fort. Og er også veldig hårsår.
Bruker balsam, og balsamspray og tangle teezer. Det hjelper ikke. Har også prøvd med hårkur og balsam fra frisøren. Hjelper heller ikke.
Har noen tips om konkrete produkter som faktisk virker på slikt flokete hår?
Snart må vi bare klippe av hele håret...
Klipp det. Så kanskje det blir bedre med alderen
 
Shampo og balsam hadde jeg brukt uansett. Samme med oljen. Den leave in kuren hadde jeg nok brukt hver dag en ukes tid, så to-tre ganger i uka. Spraybalsam ved behov.
Takk for tips! Har bestilt noen av produktene nå. Håper de kommer raskt :)
 
Om ungen er så hårsår at man ikke får gått til frisør, og alt av vanlige produkter er prøvd til ingen nytte tenker jeg du bør finne en frisør som skjønner at barnet er sensitivt, og så klippe håret kort for å få en liten pause fra styret.
Kan la det vokse ut igjen, men da med jevnlig stussing, på en måte som gjør at barnet opplever frisørbesøkene som positive.

Må ellers bare si: vært mye drama med floker her i gården også. Men det går over etter hvert.
Prøver noen nye produkter når jeg har mottatt de. Om det ikke hjelper blir det kortklipping.
 
Krysser fingrene! Si fra hvordan det går da.
Fikk bort 2/3 av flokene med Kerastase Nutrive Creme Magistral hårkuren og en enkel balsamspray. Ikveld prøvde jeg med en ny balsamspray jeg bestilte før jeg spurte om råd her. Da forsvant resten av flokene, så og si. Den heter:
Shea Moisture 100% Virgin Coconut Oil Leave-In Conditioner
Må sikkert bare fortsette med hårkur og balsamspray kontinuerlig. Merker at håret er veldig tørt og floker seg fort fremdeles.
 
Fikk bort 2/3 av flokene med Kerastase Nutrive Creme Magistral hårkuren og en enkel balsamspray. Ikveld prøvde jeg med en ny balsamspray jeg bestilte før jeg spurte om råd her. Da forsvant resten av flokene, så og si. Den heter:
Shea Moisture 100% Virgin Coconut Oil Leave-In Conditioner
Må sikkert bare fortsette med hårkur og balsamspray kontinuerlig. Merker at håret er veldig tørt og floker seg fort fremdeles.

Det er jo stor forbedring da med hårolje og en god balsam vil det bli enda bedre.
 
Godt tips, det hjelper sikkert på. Hun er så ekstremt hårsår at jeg har ikke gått til frisøren med henne. Men vi får prøve det.

Støtter det å stusse det gjevnlig, har slikt hår slv å det er noe dritt, men om jeg får stusset det ofte, bruker hårolje og kurer så oppfører det seg bedre. Når jeg var yngre gikk det i ofte stussing og balsamspray, samt å gre håret ofte og ha det i fletter, spessielt på natten.

Sover alltid med fletter.

Håret er faktisk mer håndterlig når det er litt lengde på det, når det har vært kort har det bare vært helt håpløst:-/
 
Back
Topp