Flokete hår

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg kan ikke ha håret mitt ned, for det blir flokete med en gang. Finnes det hjelp for håret mitt? Jeg har prøvd marrocan Oil, og da blir håret glattere, men det blir like flokete igjen etter kort tid. Vasker håret med nøytral shampo. Bruker av og til nøytral balsam også, men det hjelper bare når jeg kammer håret når det er vått. Bruker ikke noen produkter ellers, bortsett fra den oljen, og føner nesten aldri. Håret mitt er en høysåte, det er aldri pent :-( Jeg har prøvd shampo fra frisør uten at det gjorde en forskjell.

Noen med erfaring her?

Hvor floker det seg mest? Når mitt floker nederst er det pga slitte tupper og en stuss hos frisør er det eneste som hjelper :-)

Va samma greiene her! Gjekk seg te ettekvart,og hjalp veldi når eg fekk klypt vekk tuppane! :)

Frøkna sitt floker seg veldig, hu har langt hår med litt bølger i. Når jeg var hos frisøren med hu sist ble jeg tipset om å bruke en shampo for krøllete hår. Det og regelmessig stussing av tupper gjør at det ikke floker seg så mye lenger.

Jeg bruker MASSE balsam!!! Gjerne en ordentlig type og for tørt hår.

Neutral sin synes jeg er bare tull, funker ikke. Har brukt Maroccan Oil sin balsam, den liker jeg. Fant en på apoteket nå som inneholder Maroccan Oil, den funker også.

Så bruker jeg hårkrem/leave-in produkter etter dusj.

Børster alltid håret når det er vått, etter vask. Tilsetter så kremen.
Bed Head har en lilla leave-in krem for tørt/krøllete hår, den liker jeg godt for da får jeg fine krøller. Heter vel Foxy Curls tror jeg. Maroccan Oil har også en variant leave-in krem. Den er også god, kombinerer leave-in med oljen.

Så altså: store mengder balsam, børste håret vått, produkter og gjerne en runde til med børsen for å fordele dem. Da pleier min høysåte å roe seg og folkene erstattes av kledelige krøller. ;)

Her ble håret mitt helt umulig. Hadde hår til midt på ryggen, og håret som aldri brukte å floke seg ble bare en eneste stor knute. Endte med å klippe håret kort og heller la det gro ut igjen.
Bruker arganoil-shampo fra cosmopharma nå og den fungerer fint på mitt tykke hår. Lukter godt og gjør håret glansfullt og glatt.
Men etter svangerskapet så har e plutselig fått krøller i håret mitt, så når e klippet det kort ble krøllene mer tydelige.

Har samme problemet her, selv etter jeg klippet meg, myye! Er bare i nakken hos meg da, men der blir det helt utrolig flokete. Som om jeg har tupert det i timesvis !

Jeg bruker hårkur hver gang jeg vasker håret! Vasker ikke håret mer enn 2 ganger i uka, etter tips fra frisør. Hun sa det holdt med én, men er ikke helt der enda. Bruker shampo for krøllete hår, hårkur og av og til balsam etter hårkuren, for å lukke skjellaget i håret. Har blitt veldig mye bedre. :)

Leave-in balsam. Har en i sprayform fra Kms, Silk Sheen, som er helt super iallefall og lukter alldeles nydelig! Funker gull!

Samme problemet hadde jeg! En eneste stor høysåte :( klippet meg guttekort, og hadde det sånn i et års tid. Sluttet å gå til frisøren og klippe det kort da jeg ble sammen med mannen min, og nå rekker det til midten av ryggen, fire år senere. Nå har jeg sjelden floker, håret faller pent, og hvis jeg er flink til å stusse så ser det pent ut også :P
men jeg kan ikke farge håret, ikke hos frisør engang. Det tar drepen på håret mitt. Jeg får finne meg i å være kommuneblond og håpe det gråner på en pen måte etterhvert :) håper du finner ut av det! Irriterende med floker og krus :(

Har du vurdert sånn No Poo-metode, forresten? Funker visst for mange.

Balsam, balsam, balsam! Og hårkur.
Antagelig trenger du både fuktighet og proteiner.

Sebastian Hydre balsam og Sebastian Penetrait hårkur.
Mitt er tynt og fint og floker seg for det minste. Nå bare grer jeg gjennom det med fingrene.

Samme problemet hadde jeg! En eneste stor høysåte :( klippet meg guttekort, og hadde det sånn i et års tid. Sluttet å gå til frisøren og klippe det kort da jeg ble sammen med mannen min, og nå rekker det til midten av ryggen, fire år senere. Nå har jeg sjelden floker, håret faller pent, og hvis jeg er flink til å stusse så ser det pent ut også :P
men jeg kan ikke farge håret, ikke hos frisør engang. Det tar drepen på håret mitt. Jeg får finne meg i å være kommuneblond og håpe det gråner på en pen måte etterhvert :) håper du finner ut av det! Irriterende med floker og krus :(

Har du vurdert sånn No Poo-metode, forresten? Funker visst for mange.

Jeg farger håret mitt av og til, jeg er født med feil farge. Grått er virkelig ikke meg :-o
Nei jeg har ikke tenkt på det før. Hvordan blir det når man trener og blir svett? Ser for meg at det blir en svetteklase :-o

Tusen takk for alle tips, høres ut som det er flere muligheter her :-D

Jeg farger håret mitt av og til, jeg er født med feil farge. Grått er virkelig ikke meg :-o
Nei jeg har ikke tenkt på det før. Hvordan blir det når man trener og blir svett? Ser for meg at det blir en svetteklase :-o

Tusen takk for alle tips, høres ut som det er flere muligheter her :-D

Jeg har aldri prøvd å gå uten sjampo selv, altså! Ville bare nevne det :) teorien er vel at man skal la håret bli selvrensende... Jeg ser for meg at jeg ville fått en eneste stor, motbydelig dreadlock som dekket hodet mitt som et lokk. Deilig og varmt på trening, suger opp all svette! Og funker sikkert som sykkelhjelm også :P
Håper du finner ut av det! :)

Jeg har aldri prøvd å gå uten sjampo selv, altså! Ville bare nevne det :) teorien er vel at man skal la håret bli selvrensende... Jeg ser for meg at jeg ville fått en eneste stor, motbydelig dreadlock som dekket hodet mitt som et lokk. Deilig og varmt på trening, suger opp all svette! Og funker sikkert som sykkelhjelm også :P
Håper du finner ut av det! :)
Flerbrukshår :-D

Mitt floker seg sånn på toppen. Har langt hår, men 3 min etter jeg har greid det til en fin hestehale så stikker det opp hår overalt :P

Back
Topp