Flokete barnehår!

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Vesla her (på 9) får bestandig en skikkelig floke i bakhodet, helt innerst mot hodebunnen. Børster den skikkelig ut hver dag, og hun sover med flette. Men blir en skikkelig klodd i løpet av skoledagen, og verre på vinteren (sikkert pga hals og sånn). Hun bruker hårkur hver gang hun vasker håret, 2 ganger i uken. Da bruker hun den lysegule til loreal professional. Og en annen "voksensjampo" fra frisøren. Balsamspray funker ikke, heller ikke biosilk olje. Og hun klipper seg jevnlig.

Noen som har vært borti noen revolusjonerende gode produkter? Evt andre tips? Både til forebygging og til å hjelpe å børste ut der og da.

Mitt hår er sånn så jeg må tilføre håret proteiner da blir det bedre :) men håret mitt er og alltid vært sånn ...

Vi bruker tangle teezer i dusjen når vi skal ha i balsam for å fordele den bedre inn i håret.
Bruker også tangle teezer ellers og merker at håret blir glattere.
Mulig dere har prøvd den men vi klarer oss ikke uten :)

Har du prøvd den nye type hårbørste som ikke lugger? Etter at jeg begynte med den på mi, har det faktisk ikke tugga seg så sinnsykt som det gjorde før. Annet tips kan være å sove med noe på hodet, om det blir altfor ille.. Her bruker vi balsamspray og vanlig balsam når hun dusjer, men tugger seg fordet..

Takk for tips! Bruker tangle teezer, men har ikke prøvd å ta den med i dusjen! Skal prøve det og se!
Og skal kjøpe shampo og balsam med proteiner neste gang og se om det hjelper. Vet ikke om det er proteiner i dem hun bruker nå. :)
Har noen flere tips, så kom med dem! Er et mareritt å få børsta det håret hennes! :P

Sove med flette og ha en høy knute i håret i luer er er godt tips.
Generelt ikke ha løst hår i lue
Jeg har umulig floke hår selv.

Når det gjelder det å børste håret anbefaler jeg å heller gjøre det i tørt enn i bløtt hår, håret er mer åpen for skade når det er bløtt og siden håret er såpass fint fra før ville jeg prøvd å børste ut flokene før dusjen :)

Sove med flette og ha en høy knute i håret i luer er er godt tips.
Generelt ikke ha løst hår i lue
Jeg har umulig floke hår selv.

Når det gjelder det å børste håret anbefaler jeg å heller gjøre det i tørt enn i bløtt hår, håret er mer åpen for skade når det er bløtt og siden håret er såpass fint fra før ville jeg prøvd å børste ut flokene før dusjen :)
Med de fleste børster stemmer det men tangle teezer skal ikke slite på vått hår, hadde det gjort det hadde håret til meg og snuppa blitt mye verre istedenfor mye bedre ;)
Men må da selvsagt bruke en børste som ikke skader håret

Minste jenta mi har alltid ei stor floke bak. Og hjelper ikkje og greie den ut. Kommer hver natt. Vi greier håret hennes hver dag og vasker det annhver dag. Endte opp med og klippe bob frisyre på no nå sist. Funker heilt supert :) men ho er 3 år og hater og ordne håret sitt.

Hårkur og skikkelig shampoo og balsam som gir masse fuktighet!
Jeg bruker joico serien på mitt og datteren min sitt hår. Før det hadde hun alltid en tørr floke i bakhodet..

Takk for tips! Bruker tangle teezer, men har ikke prøvd å ta den med i dusjen! Skal prøve det og se!
Og skal kjøpe shampo og balsam med proteiner neste gang og se om det hjelper. Vet ikke om det er proteiner i dem hun bruker nå. :)
Har noen flere tips, så kom med dem! Er et mareritt å få børsta det håret hennes! :P
Mener Joico har en kur med proteiner i.. K-pak serien.. Jo lenger du får hun til å sitte med den, jo bedre er det. (Innenfor rimeligheten såklart)

Med de fleste børster stemmer det men tangle teezer skal ikke slite på vått hår, hadde det gjort det hadde håret til meg og snuppa blitt mye verre istedenfor mye bedre ;)
Men må da selvsagt bruke en børste som ikke skader håret
Å børste i bløtt hår strider i mot det jeg har lært i forhold til hårets oppbygging.
Jeg har selv tangle teezer, og selger de og skal innrømme at den kunnskapen om at den børsten ikke er skadelig å bruke i bløtt hår har gått meg hus forbi?!
Jeg er ikke dårligere enn at jeg skal ikke stå på mitt, jeg er ingen ekspert på hårbørster.
Jeg veit bare hva jeg har lært og opplevd ;)
nå mener jeg ikke at man skal tørke håret før det tørkes, men i forhold til floker ville jeg foretrukket å børste de ut i tørt hår.
Jeg vil også anbefale en wet brush istedet for en tangle teezer, det bruker jeg på tuppa her i huset,ds tangle teezer ofte blir litt hard mot hodebunnen syns jeg.

Mener Joico har en kur med proteiner i.. K-pak serien.. Jo lenger du får hun til å sitte med den, jo bedre er det. (Innenfor rimeligheten såklart)
Takk for tips! Den skal vi prøve! :)

Minste jenta mi har alltid ei stor floke bak. Og hjelper ikkje og greie den ut. Kommer hver natt. Vi greier håret hennes hver dag og vasker det annhver dag. Endte opp med og klippe bob frisyre på no nå sist. Funker heilt supert :) men ho er 3 år og hater og ordne håret sitt.
Kanskje hun rett og slett skal få bob? Skal til frisøren på torsdag. Til nå har hun alltid bare klippa seg "vanlig", halvlangt liksom.

Kanskje hun rett og slett skal få bob? Skal til frisøren på torsdag. Til nå har hun alltid bare klippa seg "vanlig", halvlangt liksom.
Det kan faktisk hjelpe på at håret vokser ut tykkere :)

Nå liker jeg ikke å anbefale spesifikke produkter her inne, men ut i fra det du skriver kan jeg anbefale dere en slags fuktighetsgivende "krem" for håret "KMS moist repair- revival crème". Brukes i hele håret både tørt og bløtt hår og tynger ikke, jeg syns ofte olje i et tynt og pent (spesielt barnehår) gjør at det ser fett ut. Denne gjør absolutt ikke det. Brukes på meg selv og 3 åringen :)

Det kan faktisk hjelpe på at håret vokser ut tykkere :)

Nå liker jeg ikke å anbefale spesifikke produkter her inne, men ut i fra det du skriver kan jeg anbefale dere en slags fuktighetsgivende "krem" for håret "KMS moist repair- revival crème". Brukes i hele håret både tørt og bløtt hår og tynger ikke, jeg syns ofte olje i et tynt og pent (spesielt barnehår) gjør at det ser fett ut. Denne gjør absolutt ikke det. Brukes på meg selv og 3 åringen :)
Tusen takk! Trenger ikke skylle den ut altså?

Å børste i bløtt hår strider i mot det jeg har lært i forhold til hårets oppbygging.
Jeg har selv tangle teezer, og selger de og skal innrømme at den kunnskapen om at den børsten ikke er skadelig å bruke i bløtt hår har gått meg hus forbi?!
Jeg er ikke dårligere enn at jeg skal ikke stå på mitt, jeg er ingen ekspert på hårbørster.
Jeg veit bare hva jeg har lært og opplevd ;)
nå mener jeg ikke at man skal tørke håret før det tørkes, men i forhold til floker ville jeg foretrukket å børste de ut i tørt hår.
Jeg vil også anbefale en wet brush istedet for en tangle teezer, det bruker jeg på tuppa her i huset,ds tangle teezer ofte blir litt hard mot hodebunnen syns jeg.
Kjapt Google søk på tangle teezer og vått hår så kom dette opp.

1453626874126.jpg

Vedlegg

• 1453626897916.jpg
    1453626897916.jpg
    72,2 KB · Visninger: 23
Back
Topp