Flinke til å spise sunt for tiden?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Inspirert av april 14; hvordan er kostholdet om dagen? Er dere flinke til å spise sunt eller "sprekker" dere? Noen usunne cravings som går over styr? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiser stort sett vanlig kost, men blir litt sjokolade!!!! Ellers er kvalmen tilbake og det går utover middagslagingen merker jeg... Ikke lett å lage middag når en ikke føler for å spise....

Alltid grovt brød her hjemme, så prøver jeg å ikke spise så mye søtt på skiva, ellers har vi gode varierte middager med salat/grønnsaker da sambo trener og vil ha det, så da er jeg flink jeg og :p ellers hadde jeg nok ikke vært så flink hadde det ikke vært for han hehe :)
Men det er jo denne dumme sjokoladen jeg ikke helt klarer å la være da så hender det blir litt ekstra kos i uka :p

iphonen

Dessverre ikke så veldig flink. Har lavt blodtrykk, så om blodsukkeret faller i tillegg så går jeg rett i bakken. Og det blir litt for mye brus, da jeg liker kullsyre veldig godt (men liker ikke vann med kullsyre..). Skal i n til glukosetest i morgen, så er litt spent på hvordan kostholdet påvirker meg denne gangen. Men håper det får bra. Sist svangerskap spiste jeg sjokolade hele tiden, og var inne til glukosebelastning 2 ganger, men var heldigvis aldri i nærheten engang av svangerskapsdiabetes.

Her har de Siste ukene vært et mareritt. Slitt mye med halsbrann, noe som gikk utover matlysten. Sulten var der og endte derfor opp med mange lettvintløsninger og snop for å spise noe :( veldig spent denne uken, nå har jeg kjøpt inn tyggetabletter som virker og skapene er tømt for snacks. Alltid spist sunt og variert men det har vært veldig vanskelig den siste måneden egentlig :(

Har blitt litt sjokolade og masse vannmelon i det siste. Har egentlig bare lyst på laks med spinatsalat for tiden...han kan ikke skjønne hvorfor med at vi spiser en del fisk...men for øyeblikket har jeg lyst på laks og grønt til hvert måltid egentlig, noe som er litt dumt med at vi prøver å begrense oss litt i matkostnader pga vi har brukt så mye penger i det siste og matkostnadene kommer til å fordobble seg kraftig i lang tid framover pga besteforeldrebesøkene

går litt opp og ned for meg...sliter med kvalme mye av dagen og spes etter jeg har spist litt middag får jeg kynnere og kvalmen bare sprer seg:(blæææ....men ellers er solo og troika noe jeg kunne spist hver dag om jeg hadde hatt det i hus:)

Det er jo så mye billig godt om dagen, så de siste to ukene har Det desverre vært mye sjokolade å slikt. Men måltidene består av sunne ting. :-) slik som vi alltid har det i vår familie. :-)

Spiser variert, men ikke så sunt som før jeg ble gravid. Fortsatt veldig lite matlyst så det er grenser for hvor mye matlaging det blir når ingenting frister. Blir mye frossne grønnsaker med ris til middag for å si det sånn:oops:

Spiser vanlig mat slik som jeg pleier. Men ja det blir nok litt ekstra godis de dagene jeg vil ha :P Værtfall nå frem mot påske! :P

Blir mye cola og litt sjokolade, men kostholdet er mye bedre når jeg er gravid enn ellers... Det var det sist gang og.

Her spiser jeg sunt som resten av flokken, når de er hjemme... På dagtid, er det fort gjort å ta noe godt i skapet/kjøleskapet. Har fått hekta på saft og melk. Men skulle gjerne ha drukket mere vann...:-p Pytt, pytt!!:-)

Greit fram til nå... men vet av erfaring at jeg får mer enn sunn dose godis i påska...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Veldig opp og ned. Får sunn mat når mannen er hjemme, gidder ikke lage så mye selv. Så det blir fort lettvinte løsninger, brusboks, juice og godteri når jeg MÅ ha noe. Siden døgnrytmen er på trynet går det også altfor lang tid mellom måltidene, og det er altfor få....

Ikke så flink dessverre.

Jeg spiser sunt og variert til måltidene, men blir så mye usunt utenom, spesielt i helgene. Kan tenke meg at det ikke blir så mye bedre i påsken. Blir nok å sitte med hodet plantet i påskeegget :p

Back
Topp