Flink mamma? Mini-utblåsning..

SuperBerta

Glad i forumet
Ja, jeg prøver nå å være det da..

Tøybleier og hjemmelaget babymat..

Men kan jeg være ærlig? Det er utrolig deilig å bare kaste bleiene etter at de er brukt.. og ikke er de tisset igjennom av stortisseren vår heller..

Og rismel-grøten jeg lagde smakte dritt! Det samme gjorde den dyre Quinua-grøten fra helsekosten.. Men risgrøten fra Nestlè derimot, smaker fortreffelig!

Det er greit å ikke gjøre alt "riktig", er det ikke? Jeg føler meg litt mislykket på en merkelig måte, det er jo egentlig bare tull, men det er nå sånn det føles da.. [8|]

Kan jeg bare få noen klapp på skulderen?[:D] For jeg har en aldeles herlig, liten gutt, som er blid og fornøyd og sover godt.. Så mye gjør jeg visst riktig..[:)]

Vet hva du mener - jeg brukte to timer på å lage hirsegrøt, og den smakte høgg... fullstendig idiotisk å bruke tid og krefter på det. Tøybleier? Vel, jeg hadde ambisjoner, men det er grenser for hva man skal bruke krefter på altså. Hjemmelaget mat er enklere når de kommer litt opp i alder. Trenger han grøt ennå forresten, eller er det smaksprøver det er snakk om=

Jeg skjønner deg godt, det er en snodig følelse og totalt unødvendig[>:][:)]
Og synes absolutt du er en flink mamma[;)][:D]

følte meg sånn passe mislykket selv da HS var lita, for jeg hadde jo store planer om å lage middagen selv slik jeg gjorde til storesøster (hun nekta nemlig alt av glassmat og jeg lagde all middagen selv - alltid) men lillesøter HATA hjemmelaget mat, så jeg måtte ut å kjøpe glass mat da, og det føltes egentlig som et nederlag, hehe[8D] men etter hvert innså jeg at det viktigste var nå egentlig at ungen ble mett og fornøyd..

Sender deg en stor klem, det viktigste er jo at man har fornøyde barn. Og du har jo prøvd
Har fortsatt frysern full med eplemose og eplesaft jeg lagde til christian når han var baby, Noe som ikke falt i smak hos han.

ORIGINAL: lenemor

Vet hva du mener - jeg brukte to timer på å lage hirsegrøt, og den smakte høgg... fullstendig idiotisk å bruke tid og krefter på det. Tøybleier? Vel, jeg hadde ambisjoner, men det er grenser for hva man skal bruke krefter på altså. Hjemmelaget mat er enklere når de kommer litt opp i alder. Trenger han grøt ennå forresten, eller er det smaksprøver det er snakk om=

Da dropper jeg å kjøpe de hirseflakene jeg hadde planer om.....[;)]

Rasmus hadde bare lagt på seg 200 gram fra 3 mnd til 4 mnd(kurven flatet nesten helt ut..), og han ammer oftere og oftere, så da mente helsesøster at vi kunne begynne med grøt.. Jeg hadde jo håpet å slippe jeg da, puppen er jo så lettvint..[:)]

Synes du er flink jeg[:)]

Jeg brukte grøt som er kjøpt i butikk og middagsglass til Mina. Hadde nok ikke brukt middagsglass så mye om jeg hadde hatt en familie å handle inn til. Men det var så deilig å kunne gi middagsglass til Mina når jeg kom hjem fra skolen også lagde jeg middag til meg etter hun var lagt[;)]

jeg syns du er kanonflink jeg!![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

og herlighet...det er mye man kanskje skulle gjort... men så er det jo så enkelt å få tak i alt ferdig! skjønner deg godt jeg! [:D] her er jo ikke akkurat jeg noe husmoremne da.. men jentene er vokst opp for det de..[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

det viktigste er jo at rasmus er fornøyd.. og han er jo en fantastisk fornøyd og vakker liten gutt!!!!![:D] så gjør hva som passer deg og din familie best du sniuppa!![:D]

Dere er så gode! [:)]  Tusen takk!

En stor klem til deg!!!

Klart du skal gjøre det som fungerer for deg og dine barn! Ikke hva som er "bra". Bruk tiden til å kose deg og nyte de små øyeblikkene. [:D]

Bedre med en fornøyd liten tass, enn en mamma med dårlig samvittighet!
Kjør på med Nestlè du, om det får dere begge til å føle dere bedre.
Her likte ikke kidsa maten fra helsekosten, så brukte Nestlè, HIPP osv...
Men kan ikke si jeg anser meg selv som en dårlig mamma av den grunn.
Barna får masse av kjærlighet og omsorg, så tvert om man da kanskje det motsatte av en dårlig mamma?

Hvem bestemmer hva som er bra og dårlig? ;)

KLEM - YOU GO GIRL!
- du er helt sikkert en supermamma på alle mulige måter!

Back
Topp