flink å spise selv?

*Mecluc*

Gift med forumet
ja er 1 åringene det?mini her må gies en og en bit på bordet ellers putter han alt inni munnen samtidig og klarer ikke tygge unna[:)][8|]Han propper altfor mye i munnen på en gang så ramler masse ut igjen hihi. Men skal ikke de klare dette etterhvert?og spise grøt selv med skje når skal de klare det ca?[:)]

jenny er blitt veldig flink å spise selv[:)] har spist skive og oppskjært frukt selv et par mnd...
har øvd litt på grøt og fruktmos... det blir jævla med søl, men hun begynner å få teken på det nå[:)]

Lillegutten her har spist selv fra han var ca 7 måneder gammel. Vært mye gris, men nå går det kjempefint. Spiser både brødmat og middag selv. Middagen går ned litt med egen skje, men mest med fingrene [:D]

Ingrid spiser det meste selv. Og det er masse gris. Takk og lov for smekker med ermer og klut og vann[:)]
Vi gir henne grøt og jogurt etc. I det siste har vi tatt mat på skjea hennes og så tar hun den i munnen selv. Det synes hun er stas og blir så stolt.

Mye mat går på gulvet så her står ikke kost og feiebrett langt unna matbordet. På bordet har vi voksbelagt duk. De er veldig kjekke. De er litt penere enn vanlige voksduker. De skinner ikke så veldig.

Viktor spiser "tørr" mat selv. Altså oppskåret brød, fruktbiter o.l.

Grøt får han ikke lengre. Prøver å lære han å spise middag med skje selv, men han bruker bare fingrene[8D]

Han drikker heldigvis av drikkekopp selv. Så jeg går bare å fyller på koppen når den er tom og han regulerer selv hvor mye han drikker.

Han spiser skiver og sånt selv, men ikke middag eller grøt. Er kun fordi vi ikke orker det griseriet, men må ta oss i nakken og begynne å øve før han begynner i barnehagen i august

Brødskive får hun delt i to, frukt og knekkebrød spiser hun helt somregel.
Men middagsglass og grøt er ikke så lett [8D] Hun vil gjerne prøve da, men da er
det grøt herifra til Hel*** så orker ikke det hele tiden.. Men må vel bli flinkere
til å la henne prøve selv om hun skal lære det [8D]

Om hun spiser vår middag som ikke er så suppete spiser hun med henda.

Spiser endel selv, og er kjempeflink! Går også helt greit med gaffel[:D]
Grøt og sånt man trenger skje til, har hun ikke fått prøve selv enda, da jeg ser for meg at det blir MASSE gris[8D] + at hun stort sett får det til frokost/kveldsmat og da vil hun/jeg gjerne få det unna fortest mulig og uten gris[;)]

ORIGINAL: Sharon

ORIGINAL: lima87

jenny er blitt veldig flink å spise selv[:)] har spist skive og oppskjært frukt selv et par mnd...
har øvd litt på grøt og fruktmos... det blir jævla med søl, men hun begynner å få teken på det nå[:)]

Jenny virker jo bare så flink til så mye[:D]
Godjente det.
Har vel med en flink mamma å gjøre tenker jeg.
Virker som du og jenny har det veldig bra[:)]

ja hun er flink til mye [:)] men ikke noe over gjennomsnittet tenker jeg [;)]
om jeg er en flink mamma? hehe... jeg prøver no så godt jeg kan! [:)]

Han her blir som regel sint, om han ikke får skiva i hånda si[8D]
Har bare 4 tenner oppe, og 3 nede. Men han er veldig flink å svelge maten, og mykner den opp litt først[:)]

hun får en og en terning eller brødskivebit som hun plukker opp fra bordet og spiser selv, det har hun gjort siden juletider tror jeg. kan ikke skjemme jenta helt bort heller[8D]

men skjeia den fører jeg ann om hun skal få mat idag[:D]

går greit med å legge biter foran han, som regel.. men hender det blir med begge hender inn i munnen, fullt og ut igjen...

spising av grøt selv blir foreløpig bare gris her.

Noen kan det nå, andre griser omtrent til førskolealder....

ORIGINAL: Trine83

Han her blir som regel sint, om han ikke får skiva i hånda si[8D]
Har bare 4 tenner oppe, og 3 nede. Men han er veldig flink å svelge maten, og mykner den opp litt først[:)]

Han her har bare 2 tenner oppe og 3 nede[8D] Og han spiser alt mulig rart. Ikke aner jeg hvordan han får tygd maten, men ned går både pølse, kjøttbiter, skorpe og alt mulig.

Her er hun og har vært flink lenge til å spise selv både brød og små biter av andre ting som frukt o.l. Og alltid til hvert måltid får hu drikke satt foran seg og hu er så flink spiser og drikker innimellom uten at jeg trenger si noe.[:)]
Men skje da blir hu så sinna for hu får ikke kjapt nok og da blir det bare gris og surv. Hu klarer ikke få noe på skjea liksom selv så da jeg prøver hjelpe blir hu forbanna rett og slett. haha[:D][:D] Så derfor gir jeg henne middagen og andre ting som yoghurt..

Back
Topp