Flimringer på øynene

Håp2016

Elsker forumet
God jul jenter :)
I går fikk jeg skikkelig med flimring på øynene som varte i ca 20-30 min. Litt tung i hodet resten av kvelden.
Orket ikke å få det sjekket igår,da det var rett før middag. Burde jeg få det sjekket idag eller ville dere bare sett det ann?

Har og vert en del kvalm i det siste.. spesielt når jeg spiser (ikke spysyken) er konstant kvalm :/

Etter tidligere råd i dette forumet, hadde eg ringt føden. Bedre å væra på den sikra siå? God bedring, å fortsatt god jul!

Oppdater oss på koss det går....!

Jeg fikk beskjed av legen min når jeg var innom der pga hodepine at man skal IKKE vente med å reise og sjekke slike symptomer! Han tok symptomene mine veldig alvorlig, og jeg hadde kun hodepine i pannen og var kvalm. Nå viste det seg at jeg hadde både bihulebetennelse og urinveisinfeksjon, så jeg måtte starte antibiotikakur. Men om jeg ble verre skulle jeg ikke nøle med å reise på legevakta. Lykke til <3

Blodtrykket var fint 129/59, baby har det fint :) funnet litt spor av sukker i urinen, men det kunne jo skyldtes at jeg har spist litt candy idag :p fikk beskjed om å komme tilbake om det skulle gjenta seg :)

Det var gode nyheter! <3

Godt å lese at det var bra :) tror man kan oppleve mye rart under svangerskapene som er skremmende, men ikke farlig. Mye nerver, blodårer, sener osv som kan komme i klem i et ørlite sekund, men nok til at det blir kluss og merkelig i kroppen

Jeg fikk vondt i hodet, kvalme og synsforstyrrelser og ble da sendt rett på legevakten av jordmor. De sjekket blodtrykk, blodprosent og babyens hjertelyd. Alt var fint. Vi ble egentlig enige om at det kunne være migrene ( som jeg ikke har hatt før). Var akkurat ferdig med en lang og stressende eksamensperiode og legen sa at mye rart kan dukke opp i graviditeten.

Jordmor, elskverdig som hun er, ringte noen dager senere for å høre hvordan det gikk. Hun sa da at selv om det kanskje skulle være migrene, så skulle jeg dra til legen med en gang om synsforstyrrelser skulle dukke opp igjen. Hun sa at der tar vi ingen sjanser nettopp fordi det også kan være tegn på preklampsi/eklampsi.

Greit å vite.

Håper det går bra med deg og at du slipper det en gang til :happy:.

Jeg fikk vondt i hodet, kvalme og synsforstyrrelser og ble da sendt rett på legevakten av jordmor. De sjekket blodtrykk, blodprosent og babyens hjertelyd. Alt var fint. Vi ble egentlig enige om at det kunne være migrene ( som jeg ikke har hatt før). Var akkurat ferdig med en lang og stressende eksamensperiode og legen sa at mye rart kan dukke opp i graviditeten.

Jordmor, elskverdig som hun er, ringte noen dager senere for å høre hvordan det gikk. Hun sa da at selv om det kanskje skulle være migrene, så skulle jeg dra til legen med en gang om synsforstyrrelser skulle dukke opp igjen. Hun sa at der tar vi ingen sjanser nettopp fordi det også kan være tegn på preklampsi/eklampsi.

Greit å vite.

Håper det går bra med deg og at du slipper det en gang til :happy:.
Fikk samme beskjed om at jeg måtte komme inn igjen om det kom tilbake.
Jeg har migrene til vanlig, bare nesten ikke i det hele tatt i svangerskapet. Som regel når jeg får flimring da, så får jeg så grådig hodeverk i 3 dager etterpå. Var liksom ikke på samme måte nå :p
Men har ikke hatt noe mer enda :)

Back
Topp